• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Fyra vintageklockor Atlantic, "dykare" m fl prisbump 26/11

larra64

Rolex
Fortsätter tömma klocklådorna. Här kommer fyra vintageur.

Såld! 1) Manuell Tärnan med dykarlook och subsekund. Håller tiden bra. Har en blågrå sunburstig tavla som är svårt att få fram på bild. Fräsch tavla. Ett par småmärken på glaset, mest notabelt liten repa ca kl 1. Caset ser fräscht ut och boetten har lite spår av användning. Storlek 35 mm utan krona x 38 mm. Jag upplever att den bärs större. Kommer på en nästan ny aftermarket länk som passar mina 20 cm bra.
Pris: 600 kr postat.

2) Trevlig snygg Atlantic Datomatic, automat, som jag säljer head only. Snygg tavla, helt och rent glas. Boetten har väl ngn hairline, men är lite sliten med tanke på klockans ålder. Den har rullat på bra då jag har haft den på mig. 33 mm utan krona och bara 5-6 mm tjock.
Pris: 600 (750) kronor postat.

3) Exona Football. Klocka som har diskuterats på ks.
Här: https://klocksnack.se/threads/manuell-fotbollsdomarklocka.53163/
Vintageklocka med skön patina. Har ett fräscht utseende. 33 mm utan kronan, bärs större. Fungerat bra då jag testat den.Kommer på ett enklare läder enligt bild.
Pris: 250 (350) kronor postat.

4) Motnine dykare. Fräck vintageklocka med dykarutseende. Fick en uppfräschning hos urmakaren efter den hade dykt i tvättmaskinen.
Återberättat här:
https://klocksnack.se/threads/vintage-blev-mögligare-och-uppstod-från-de-döda.53441/
Klockan är 35 mm utan krona, har snygg blå tavla som är svår att få fram på bild och har rullat på bra sedan urmakaren fixade den. Kommer med bandet på bilden.
Pris: 600 (750) kronor postat.

Bilderna är en del av beskrivningen.
Retur: Ja, Inom 48 timmar efter mottagande oavsett skäl. Köparen betalar portot.
Fyra.jpg
Tärnan.jpg
atlanticnyny.jpg
Fotboll.jpg
Monny.jpg
 
Senast ändrad:
Topp