• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Fyrkantig Omega De Ville, 1965.

Strindberg

Patek
2-Faktor
Den lilla användning av dressur jag har ger jag numera till min svarttavlade seamaster, så denna får nog lämna.
En fin liten sak på runt 35 mm tvärs över, automat.

På första bilden är den fixad, på andra rengjord och småpolerad.

IMG_1801.JPG



IMG_1806.JPG

http://www.omegawatches.com/planet-omega/heritage/vintage-omegas/vintage-watches-database?ref=14436

Enligt ovanstående länk bör min klocka vara ifrån mellan 1958 och 1965, eftersom jag har cal 562, men enligt serienumret (24334020) bör den vara från 65-66. Oklart.

Den går hyfsat rätt (ej uppmätt), växlar datum men är nog inte servad på länge. Jag har polerat glaset och boetten lite lagom, repor finns kvar, men den glänser och alla kanter är skarpa.

Är egentligen mest sugen på försäljning, men kan eventuellt tänka mig byte, då mot en riktigt spacead G-shock eller någon typ av kronograf.

Pris/bytesvärde då? Svårt som f-n. Har inte hittat någon likadan, vilket gör att det är svårt att avgöra. Jag tänker dock att runt 1500 inte känns helt vansinnigt, då levererat på ett no name-läder.

Jag är på kurs, men till helgen kan jag fixa bättre bilder.

Kladd och teorier i tråden uppskattas!
 
Topp