• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ? Nu med 'Dark Horse' ....

...Jag har som ni vet en SubC och en PAM112, nu har jag ett SJUKLIGT begär efter något nytt, min klockbudget är på ca 100 000 kr totalt varav cirkus 80 000 redan finns i mina nuvarande dinkor, så antingen ska jag...

Gå 'ALL IN' dvs sälja SubC och PAM112 + lägga 20k extra och köpa en AP Diver med både länk och gummi

Eller

Köpa en tredje dinka för runt 20k och ha en samling av 3 st....

Så vad göra, satsa på EN värsting eller sprida ut det

Lutar mer och mer åt alternativ 'ALL IN' men har varit nära förut och inte vågat....

Here we go again....
 

Ricrob

Patek
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

Riktigt tufft beslut! Spontant känner jag, go all in, för vad ska en 20k dinka ge dig nu när du sitter med de du har..?
Ska dock fundera lite och ev ändrar jag mig... ;)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

Jag skulle alla dagar i veckan uppgradera. Speciellt som Divern ger dig samma saker som subben och pannan fast bara bättre. Kvalitet slår kvantitet.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

Den eviga frågan för mig. Tycker just nu att min trojka är rätt väl sammansatt och kan inte tänka mig vad som skulle kunna ersätta dom i alla situationer. Däremot vet jag vilka fyra jag just nu behöver för en än mer perfekt uppsättning. Alltid kul att fundera, planera, fantisera. In short, inte all in utan nyinköp/Kristofer
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1353438835755.jpg
    uploadfromtaptalk1353438835755.jpg
    45.4 KB · Visningar: 866

Jockinho

Patek
2-Faktor
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

Pannan och sub c är underbara och oftast tycker jag variation förnöjer men här hade jag valt AP:n. På länk kan den ersätta suben och med gummi perfekt på sommaren. Jag hade satsat på AP:n om cashen fanns :)
 

Målarn

The Steak
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

UPPGRADERA och testa på nått nytt (dvs APn) :D !!! Jag gick ju från 3 klockor till 1 eller snart 2 men men :mrgreen:
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

Jag ser heller inte att du skulle nöja dig med ytterligare en klocka i 20k klassen. Satsa på APn!!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

Jag är av den ortodoxa åsikten att du skall sälja för att köpa en riktigt klocka! Skit dock i den trista AP divern och gå Rolex vintage :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

Spencer66 skrev:
Jag är av den ortodoxa åsikten att du skall sälja för att köpa en riktigt klocka! Skit dock i den trista AP divern och gå Rolex vintage :)

Topp på den.....APD är nice....men har lika mycket själ som en telefonkiosk.....kolla istället vad mycket kärlek, värme och personlighet du får för samma peng hos Jacek

http://www.hqmilton.com
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

AP Diver!!!(!!)

Fast... Tänk på servicekostnaderna för AP.
 

M74

Omega
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

Aldrig en klocka! Heller inte bra att gå rålexlös, mångfald,flertal. Fetångest samma kallingar all varje dag, vetskapen om att man INTE kan byta. Klart du ska prova om det ligger rätt i tiden så att säga
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

daviden skrev:
AP Diver!!!(!!)

Fast... Tänk på servicekostnaderna för AP.
Kostar 7900kr. Vad kostar en SubC + en panna i underhåll? Känns ganska same same.
 
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

Bara så att ni förstår varför man blir sugen...

Inte mina bilder
9cfd6e01.jpg


279d04ea.jpg


MEN ska ev testa en med länk nästa vecka för att dubbelkolla att den inte blir fööör fet för då spricker hela grejen men att ersätta subben och pannan...
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

Hmm, ingen Rolex?

Men AP är ju riktigt trevligt.

Som tur är får du ju välja mellan att ha tre feta dinkor eller en överfet.

Jag tycker du ska köra på AP. Tröttnar du så kan du sälja den och köpa tre pannor :D
 
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

Davvan skrev:
Spencer66 skrev:
Jag är av den ortodoxa åsikten att du skall sälja för att köpa en riktigt klocka! Skit dock i den trista AP divern och gå Rolex vintage :)

Topp på den.....APD är nice....men har lika mycket själ som en telefonkiosk.....kolla istället vad mycket kärlek, värme och personlighet du får för samma peng hos Jacek

http://www.hqmilton.com

Faan, har inte ni en egen avdelning nu.... :lol:

http://www.klocksnack.se/viewforum.php?f=7

Njaa, inte så sugen at köpa flera hundraatusen kronor mögelklockor och bara ha dom på service hela tiden som vissa andra :cool:
 
C

Crowolf

Guest
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

Läskig fråga omdu frågar mig........huuuuu... :D
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

Gå till 3! Varför inte något mer dressat, typ en day-date på läder? (aningen dyrare än 20k dock).

Oavsett kan du kan inte bli en OWG då det:
1. Är tråkigt
2. Vem ska då hålla tråden "Dagens Panerai" igång?
 
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

Gavve skrev:
Gå till 3! Varför inte något mer dressat, typ en day-date på läder? (aningen dyrare än 20k dock).

Oavsett kan du kan inte bli en OWG då det:
1. Är tråkigt
2. Vem ska då hålla tråden "Dagens Panerai" igång?

Skulle vara för Panerai tråden då...
 

Kson

Patek
2-Faktor
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

Sälj och köp AP gillar du den inte är det bara sälja den : )
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

Detta är dock något över din budget men varför inte kolla in Blancpain Fifty Fathoms. Modellen har ju en cool historia och sen är ju Blancpain ett av dom där riktiga glidar-klockmärkerna :)

5015-1130-52.jpg
 

max

Dancing Queen
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

Lägg undan subben en vecka eller två och se om du klarar dig, AP:n känns som ung samma användningsområden som pannan.
Känner du att du inte kan täcka upp ditt klockbehov med pannan tror jag att det blir lika svårt med ap:n trots att den är fetare.
Tror att du kommer stå inför att antingen flippa eller köpa en backup (speciellt dress) ganska fort, men va fasen det är ju bara att prova.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

Per skrev:
daviden skrev:
AP Diver!!!(!!)

Fast... Tänk på servicekostnaderna för AP.
Kostar 7900kr. Vad kostar en SubC + en panna i underhåll? Känns ganska same same.
Läste skräckexempel på upp mot 15-17k?
Iofs. lär ju en Diver ticka på utan problem en hel del år till utan att det behövs större service.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

masterkiller skrev:
Davvan skrev:
Spencer66 skrev:
Jag är av den ortodoxa åsikten att du skall sälja för att köpa en riktigt klocka! Skit dock i den trista AP divern och gå Rolex vintage :)

Topp på den.....APD är nice....men har lika mycket själ som en telefonkiosk.....kolla istället vad mycket kärlek, värme och personlighet du får för samma peng hos Jacek

http://www.hqmilton.com

Faan, har inte ni en egen avdelning nu.... :lol:

http://www.klocksnack.se/viewforum.php?f=7

Njaa, inte så sugen at köpa flera hundraatusen kronor mögelklockor och bara ha dom på service hela tiden som vissa andra :cool:

Det är ju halva grejen Martin.....har du inte greppat det.... ångesten ger och den tar. Sluta nu vara en sån svennebanan Lasse som viftar med Subc, stekpanna o APD.....det finns hopp för dig...du behöver bara en puff i rätt riktning.

Men är du inte där än så säger jag.....fimpa liken och skaffa en APD.......den är rätt sweet!!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

daviden skrev:
Per skrev:
daviden skrev:
AP Diver!!!(!!)

Fast... Tänk på servicekostnaderna för AP.
Kostar 7900kr. Vad kostar en SubC + en panna i underhåll? Känns ganska same same.
Läste skräckexempel på upp mot 15-17k?
Iofs. lär ju en Diver ticka på utan problem en hel del år till utan att det behövs större service.
Nya 3120 som sitter i Divern är billigt i drift. ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

Jag tror 1 klocka är totalt orealistiskt för alla här inne. Använd pengarna till att testa lite olika klockor istället.
Du kan ju exempelvis köpa en NY mm300 för 16-17kkr och sälja den till mig billigt i januari/februari ;)
 
Topp