• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gångprecisionen på en ny Aqua Terra 8500>>>>>

The Pell

Cartier
är det fanimej inget fel på! Sedan 19/1 har den tickat oavbrutet och fram till dags dato har den fortat sig 5 sekunder. Hur man kan snickra ihop drygt 200 små ting och få dem att ticka så j-kla konsekvent, helt mekaniskt, det tycker jag är imponerande!
 

Josef B

Bestraffaren
Re: Gångprecisionen på en ny Aqua Terra 8500>>>>>

Det är fan riktigt najs! Min 216570 fortar sig 0,2 sec per dag sedan jag köpte den i november 2012 :)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: Gångprecisionen på en ny Aqua Terra 8500>>>>>

Blir lite sugen på en AT 8500 men tycker 41,5 blir för stor och 38,5 har 18 mm luggar som jag avskyr. Kanske efter sommaren...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Re: Gångprecisionen på en ny Aqua Terra 8500>>>>>

Min gamla 38,5mm Railmaster hade 20mm luggar. 99.9% säker på det.
 

Isodor

Audemars
Re: Gångprecisionen på en ny Aqua Terra 8500>>>>>

Inte nog med att det är ett fantastiskt urverk i den, den är vacker också, speciellt den blåa :)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: Gångprecisionen på en ny Aqua Terra 8500>>>>>

Per skrev:
Min gamla 38,5mm Railmaster hade 20mm luggar. 99.9% säker på det.

Jo, den förra generationen hade 21 mm luggar på big size (42,2 mm) och 20 mm på vanliga (39,2 mm). På den nya har man 20 mm på 41,5 mm och tydligen 19 mm på 38,5 mm varianten.

Ska nog göra ett nytt försök på 38,5 mm ändå
 
Topp