Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Gångtidsreserv Rolex Exp 2?

Diskussion i 'Diskussion' startad av johning, 20 januari 2015.

1. johning
    Trådstartare

johning Bonde

Har en liten fråga:

Ni som har "gamla" Exp 2;an. Hur lång gångtidsreserv har ni? Måste ni manuellt dra upp klockan då och då?

Min klocka håller tiden utmärkt; men jag upplever att gångtidsreserven är betydligt sämre än på t ex min Speedmaster.

Dags för service?

2. Viktor.L

Viktor.L Friends of KS

Har för mig att gångreserven ska ligga på ca 48 timmar på det urverket. Har du någon aning om hur lång reserv du har?

3. Alarik

Alarik Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Det framgår inte vilken speedy som du har. Det finns ju ett par kalibrar bland de handjagade och normalt handlar det väl om 44-55 timmar för de olika.
    Men din explorer bör ligga runt mellan 45-50 timmar så utgå från det.

4. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
  5. mega

mega Borgare

Hur lång reserv har du ? Har du testat ? Du kanske har väldigt stillasittande vardag som gör att klockan inte dras upp ?

6. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Mellan 45-50 Tim om urverk är i gott skick. Behöver du handjaga kanske det är dags för en översyn.

7. Floduttern

Floduttern Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Min gamla Exp 2:a höll mellan 41-47 timmar om jag minns rätt. (Det varierade lite på vad jag gjorde under dagen.) Men behövde inte dra upp den.

8. johning
    Trådstartare

johning Bonde

Min Speedy är en Broad Arrow GMT. Dvs: Den automatiska, och inte manuell.

Jag ska kolla reserven efter att ha dragit upp klockan max manuellt och sedan låta den vila tills den stannar, så får vi se. Vad som stör mig är att lite då och då så har klockan vart död på morgonen efter en natt på sängbordet...

9. mruhr

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Så ska det inte vara,in på service med den

mega gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield