Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Går det att enkelt ( å billigt)fixa urtavlan ??

Diskussion i 'Vintage' startad av Femitolv, 10 september 2015.

1. Femitolv
    Trådstartare

Femitolv Stadsbo

Har en omega från typ 1954 med trist urtavla går det att fixa?
    image.jpg

2. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Ev går det att tvätta tavlan , men den kan vara känslig....

3. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Man kan men det är lätt att det skiter sig. Tycker den ser fin ut och om du skall sälja är min rekommendation att endast putsa glaset.

LongCon, cjperry, eriksson850 och 2 andra gillar detta.
  4. McGyver

McGyver Biskop

Från:
    Lund
    Omegor från 50-talet har ofta Cellulosalack på tavlan => taveltvätt innebär något av följande :

1. Total förvandling och alla missfärgningar försvinner då det ofta är lacken som är missfärgad - resultat - En tavla i nästan nyskick

.........eller.......

2. TOTALT FIASKO - lacken tar med sig tryck då den tvättas bort => du står med en tavla som ser ut som ........... i bästa fall en tavla med index!

Min erfarenhet är att det finns lika många ettor som tvåor på tärningen någon man skall vara medveten om innan man sätter den i rullning! ;)

Jag hade gjort det @Aurum föreslår - putsa glaset och låt tavlan vara!

Quaker, Anders W, Wozzor och 11 andra gillar detta.
  5. Femitolv
    Trådstartare

Femitolv Stadsbo

Så får det bli tack!!!