Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Går det att hitta ordentliga klockor runt 2000-2500kr?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Calle Ahlberg, 10 juni 2015.

1. Calle Ahlberg
    Trådstartare

Calle Ahlberg Torpare

Jag tänkte lägga små pengar på en klocka som ser lite mer "ordentlig" ut eller "bra kvalité" för den pengen kanske man ska säga, men problemet är att jag hittar absolut ingen hemsida som uppfyller mina krav. Har ni några förslag på vart jag kan hitta min klocka? Helst läderband men kan slänga ett öga på metallänk också.

Chuck gillar detta.
  2. Chatastropher

Chatastropher Stadsbo

Från:
    Straight outta Skälby
    skx009 eller skx007

Pälle, Seikosthlm, rillesnille och 1 annan gillar detta.
  3. masterfredde

masterfredde Torpare

Beror på vad du menar med med ordentlig, mitt råd/tips är att köpa en begagnad tag för 7-8000 för 2k så får du en begagnad tissot på sin höjd.

men om jag ska komma med ett förslag i 2-3000 kr klassen så får det väll bli någon 60-tals omega eller en en begagnad longines (tveksamt om det går att hitta en för dom pengarna)

4. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Ny,Begagnad,Mekanisk,Quartz,Vattentålig eller Dress?

yonsson och Jens gillar detta.
  5. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    Jag skulle väl spontant säga att du ska kika på seiko, citizen, seagull och orient. Finns även några Laco. Finns även en del vintage man kan titta på. Behöver absolut inte spara ihop till 7-8000.

Senast ändrad: 10 juni 2015
    eriksson850, Hubbatix, Seikosthlm och 2 andra gillar detta.
  6. Mforce

Mforce Biskop

7. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Lätt begagnad Tissot Visodate är mitt förslag.
    /j
    tissot_visodate_-_Sök_på_Google.jpg

Andyrew, Chuck, Erik1 och 13 andra gillar detta.
  8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Finns ju miljarders med trevliga klockor för max 2500kr. Undrar också vad du har för krav och var du letat i och med att du inte lyckats.

eriksson850 gillar detta.
  9. Victorinox 241616, en av de bästa klockor som jag ägt
    Borde gå att hitta lätt begagnat för de pengarna
    image.jpg

Aquaracer2 och Eurenius gillar detta.
  10. Sandkvist

Sandkvist Friends of KS

Seikosthlm, Jaguaren, Wozzor och 7 andra gillar detta.
  11. Lithium

Lithium Stadsbo

Köpte min Certina DS-1 Day date för 2000. I min bok är det en ordentlig klocka :)

Omega87, Vicnic, JonasF och 1 annan gillar detta.
  12. galácticon

galácticon Biskop

Det är klart att det går att hitta kul saker för 2-3k, precis som @yonsson säger. Mitt råd är att kolla på de tips du fått ovan, eller komma med en tydligare kravspec.

yonsson gillar detta.
  13. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
  14. yonsson

Från:
    GBG
  15. Calle Ahlberg
    Trådstartare

Calle Ahlberg Torpare

Jag har absolut inga krav. Jag vill ha tips om alla möjliga klockor runt pengen. Det jag vet är att jag vill ha läderbandsklocka. Men eftersom jag är ny inom klockor så kan jag ytterst lite om klockor. Därför kände jag också för att lägga ett öga på klockor med metallänk också.

Jimpa gillar detta.
  16. Calle Ahlberg
    Trådstartare

Calle Ahlberg Torpare

Jag har absolut inga krav. Jag vill ha tips om alla möjliga klockor runt pengen. Det jag vet är att jag vill ha läderbandsklocka. Men eftersom jag är ny inom klockor så kan jag ytterst lite om klockor. Därför kände jag också för att lägga ett öga på klockor med metallänk också.

17. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Ok, om vi tar det mekaniska segmentet så tipsar jag om Seiko, Citizen och Orient om du vill ha en stryktålig och pålitlig klocka med hyffsad finnish och så klart den tidigare nämnda Seagull chronon när det gäller nya klockor.
    Du kan även välja en mekanisk tillverkad i Kina men en liten varning är att även om urverken i sig inte är speciellt dåliga (oftast kopior av beprövade swiss verk) så har jag stött på 3 st som var i servicebehov vid leverans då dessa var fulla med små metallspån i förbindelse med tillverkning antar jag, nyfrästa delar som inte var tvättade innan montage.

När det kommer till Quartz så har du riktigt fina klockor för dom pengarna du nämner och kan du tänka dig begagnat så finns det så gott som obegränsat att välja mellan.
    Något som kan vara bra att tänka på är att mekaniska klockor kommer att behöva service och det generellt sett är rätt dyrt om du inte vill anlita någon av amatörerna på forumet, dock kanske det inte är värt i den prisklassen du letar i för tillfället.

Detta är dock bara mina tips så ta det med en nypa salt och läs på lite och håll ögonen öppna i köp och sälj avdelningen så lär du hitta något som passar just dig rätt snart.

Jimpa och Calle Ahlberg gillar detta.
  18. stelah

stelah Biskop

Kolla på alla modeller som finns under Certina DS.

swedesoc gillar detta.
  19. Luckyluciano

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    Ej läder, ej duschvänlig men jävligt grym och bara cirka 600kr. Forumets garanterat mest inköpta klocka den här månaden. SNKK47 heter min men finns 45, 55 mfl
    image.jpg

Omega87, Chuck, SSL och 3 andra gillar detta.
  20. yonsson

Från:
    GBG
    Hade köpt en Seagull 1963. Mycket klocka och charm för pengarna.

eriksson850, Ako och swedesoc gillar detta.
  21. Mrsheepshooter

Mrsheepshooter Präst

Från:
    Stockholm.
    Jag tycker du skall kolla in en beggad tissot visodate! Riktigt härlig klocka för pengarna.

22. Havre

Havre Bonde

Orient Bambino är väl en klassiker i det prisspannet:

Senast ändrad: 11 juni 2015
    Omega87, klockodile, Bassman och 2 andra gillar detta.
  23. M021

M021 Friends of KS

Certina/Seiko, kan inte gå fel.

24. Wozzor

Wozzor Stadsbo

Från:
    Borlänge
  25. raden mas

raden mas Bonde

Har en sån här,automatisk Limited Edition,drygt 200€ beggad. 11692793_10203154753950102_6096255310668839960_n.jpg

Aquaracer2 gillar detta.
  26. Orca

Orca Torpare

Vintage omegor brukar finnas för det priset. maratac är en annan.

27. Orca

Orca Torpare

Men Seiko har också massa riktigt bra modeller. Jag gillar sport 5 .

28. Victore

Victore Torpare

Orient ray raven! riktigt snygg och prisvärd!

29. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Skulle köpa en något fint vintage från Longines.

30. Sizar

Sizar Bonde

Du kan ju alltid köra på en Certina vilket är ett bra kvalitetsmässigt märke i den "lägre" prissektionen, äger själv 2 Action divers, en i blått och en i svart! Du kan få en begagnad för cirka 3000-3500. Eller så kör du på den billigare varienten Certina DS action, såg en sån på gummi jag gå iväg på tradera för strax över 1500!

Mårtenssons ur Brookfield