• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Går det att hitta ordentliga klockor runt 2000-2500kr?

Calle Ahlberg

Breitling
Jag tänkte lägga små pengar på en klocka som ser lite mer "ordentlig" ut eller "bra kvalité" för den pengen kanske man ska säga, men problemet är att jag hittar absolut ingen hemsida som uppfyller mina krav. Har ni några förslag på vart jag kan hitta min klocka? Helst läderband men kan slänga ett öga på metallänk också.
 

masterfredde

Breitling
Beror på vad du menar med med ordentlig, mitt råd/tips är att köpa en begagnad tag för 7-8000 för 2k så får du en begagnad tissot på sin höjd.

men om jag ska komma med ett förslag i 2-3000 kr klassen så får det väll bli någon 60-tals omega eller en en begagnad longines (tveksamt om det går att hitta en för dom pengarna)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Lätt begagnad Tissot Visodate är mitt förslag.
/j
tissot_visodate_-_Sök_på_Google.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finns ju miljarders med trevliga klockor för max 2500kr. Undrar också vad du har för krav och var du letat i och med att du inte lyckats.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Beror på vad du menar med med ordentlig, mitt råd/tips är att köpa en begagnad tag för 7-8000 för 2k så får du en begagnad tissot på sin höjd.

men om jag ska komma med ett förslag i 2-3000 kr klassen så får det väll bli någon 60-tals omega eller en en begagnad longines (tveksamt om det går att hitta en för dom pengarna)

Det är klart att det går att hitta kul saker för 2-3k, precis som @yonsson säger. Mitt råd är att kolla på de tips du fått ovan, eller komma med en tydligare kravspec.
 

Calle Ahlberg

Breitling
Finns ju miljarders med trevliga klockor för max 2500kr. Undrar också vad du har för krav och var du letat i och med att du inte lyckats.
Jag har absolut inga krav. Jag vill ha tips om alla möjliga klockor runt pengen. Det jag vet är att jag vill ha läderbandsklocka. Men eftersom jag är ny inom klockor så kan jag ytterst lite om klockor. Därför kände jag också för att lägga ett öga på klockor med metallänk också.
 

Calle Ahlberg

Breitling
Ny,Begagnad,Mekanisk,Quartz,Vattentålig eller Dress?
Jag har absolut inga krav. Jag vill ha tips om alla möjliga klockor runt pengen. Det jag vet är att jag vill ha läderbandsklocka. Men eftersom jag är ny inom klockor så kan jag ytterst lite om klockor. Därför kände jag också för att lägga ett öga på klockor med metallänk också.
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Jag har absolut inga krav. Jag vill ha tips om alla möjliga klockor runt pengen. Det jag vet är att jag vill ha läderbandsklocka. Men eftersom jag är ny inom klockor så kan jag ytterst lite om klockor. Därför kände jag också för att lägga ett öga på klockor med metallänk också.

Ok, om vi tar det mekaniska segmentet så tipsar jag om Seiko, Citizen och Orient om du vill ha en stryktålig och pålitlig klocka med hyffsad finnish och så klart den tidigare nämnda Seagull chronon när det gäller nya klockor.
Du kan även välja en mekanisk tillverkad i Kina men en liten varning är att även om urverken i sig inte är speciellt dåliga (oftast kopior av beprövade swiss verk) så har jag stött på 3 st som var i servicebehov vid leverans då dessa var fulla med små metallspån i förbindelse med tillverkning antar jag, nyfrästa delar som inte var tvättade innan montage.

När det kommer till Quartz så har du riktigt fina klockor för dom pengarna du nämner och kan du tänka dig begagnat så finns det så gott som obegränsat att välja mellan.
Något som kan vara bra att tänka på är att mekaniska klockor kommer att behöva service och det generellt sett är rätt dyrt om du inte vill anlita någon av amatörerna på forumet, dock kanske det inte är värt i den prisklassen du letar i för tillfället.

Detta är dock bara mina tips så ta det med en nypa salt och läs på lite och håll ögonen öppna i köp och sälj avdelningen så lär du hitta något som passar just dig rätt snart.
 

Sizar

Cartier
Du kan ju alltid köra på en Certina vilket är ett bra kvalitetsmässigt märke i den "lägre" prissektionen, äger själv 2 Action divers, en i blått och en i svart! Du kan få en begagnad för cirka 3000-3500. Eller så kör du på den billigare varienten Certina DS action, såg en sån på gummi jag gå iväg på tradera för strax över 1500!
 
Topp