• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Göra en bra affär

Är det en AD och ingen förklädd gråhandlare så du får korrekt stämplat cert osv så är det väl inga problem. Många här tycker det är sniket att gå till lokala ADn för att prova klockor man sedan kniper utomrikes för en billigare peng.

Självklart ska man, om man kan, gynna lokala AD's. Samtidigt kanske TS inte ska lägga någon värdering i vad vi andra tycker när det kommer till just det. Har man inte tillräckligt med stash så får man ta till alla till buds stående medel för att kunna stänga en affär och få sin drömklocka.

Men det är min högst personliga åsikt.
 
Senast ändrad:
Självklart ska man, om man kan, gynna lokala AD's. Samtidigt kanske TS inte ska lägga någon värdering i vad vi andra tycker när det kommer till just det. Har man inte tillräckligt med stash så är får man ta till alla till buds stående medel för att kunna stänga en affär och få sin drömklocka.

Men det är min högst personliga åsikt.
Håller med.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Vad säger ni? Är jag ute och cyklar? Skulle ni köpt klockan i Sverige med bakgrund mot ovanstående?
Har du varit i kontakt med några svenska ADs?
Om inte kommer du att bli förvånad över hur mycket de kan tänka sig att gå ner i pris ;)

Självklart ska man, om man kan, gynna lokala AD's. Samtidigt kanske TS inte ska lägga någon värdering i vad vi andra tycker när det kommer till just det. Har man inte tillräckligt med stash så får man ta till alla till buds stående medel för att kunna stänga en affär och få sin drömklocka.
Det där har jag hört inom så många branscher genom åren. Om den lokale handlaren inte kan erbjuda det kunderna vill ha så får han antingen anpassa sig eller sätta upp skylten.

Själv uppskattar jag möjligheten att kunna återvända till en butik om några problem skulle uppstå men det kostar mig en hel del extra.
 

Zingo

Rolex
Stöda lokala AD?
Nymans gör en vinst efter finansnetto på 37.000.000 kr. Helt klart värt att betala 15 tkr (20%) extra för att stöda sin lokala AD så att de inte går i KK.

Men det är klart att det är svårt för de att gå ner hur mycket som helst då snitt marginalen är 22% som dock inkl service.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Stöda lokala AD?
Nymans gör en vinst efter finansnetto på 37.000.000 kr. Helt klart värt att betala 15 tkr (20%) extra för att stöda sin lokala AD så att de inte går i KK.

Men det är klart att det är svårt för de att gå ner hur mycket som helst då snitt marginalen är 22% som dock inkl service.
Ja, stackars Nymans :D

TB på 22%, är det för hela deras sortiment eller Rolex enbart? (Tror på det första)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Stöda lokala AD?
Nymans gör en vinst efter finansnetto på 37.000.000 kr. Helt klart värt att betala 15 tkr (20%) extra för att stöda sin lokala AD så att de inte går i KK.

Men det är klart att det är svårt för de att gå ner hur mycket som helst då snitt marginalen är 22% som dock inkl service.
Det påvisar att det finns förhandlingsutrymme.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Klart att Nymans ska få tjäna pengar...
Men. Dra. Åt. Helvete. vad de tjänar pengar!

...inte för att jag tycker att det ändrar något för tråden, i sig. Mer än att du eventuellt kan vara lite mer om att försöka få ner priset.
 

mmx

Cartier
Snygg illustration hur effektivt det är att ha alternativ när man ska förhandla priset. Hint: det förutsätter dock att man verkligen förhandlar priset. Nuch, nuch...
 
Topp