• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Göteborg Skaldjursrestaurang

Roffe

Panerai
2-Faktor
Blir en tripp till Göteborg i början på nästa vecka, vi skulle vilja äta på någon riktigt duktig skaldjursrestaurang en av kvällarna. Vi kommer bo på Elite Plaza Hotel men behöver absolut inte vara i närheten, men ändå ganska smidigt att ta sig till och från! Fiskekrogen var ett alternativ, dem har tyvärr semesterstängt nu, så klart..

Samtliga tips tas emot, fortast möjligast uppskattas! :)

edit; Sjömagasinet? Sjöbaren? Vad säger panelen?
 
Senast ändrad:

Roffe

Panerai
2-Faktor
Restaurang Räkan då? Vi är (läs min krävande flickvän) jättesugen på krabba. Har efter mycket google bara fått fram dem med krabba på menyn..

EDIT:såg dem hade bommat igen..
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Sjömagasinet är bra!

Snäppet vassare är Thörnströms kök även om det är mer allround. Och ev semesterstängt kom jag på. 28+ finns med, dock rätt säker på att dom har sommarledigt.

Erikgbg har varit på det nya stället Bhoga, också mer allround, ska dock vara bra.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Sjömagasinet är bra!

Snäppet vassare är Thörnströms kök även om det är mer allround. Och ev semesterstängt kom jag på. 28+ finns med, dock rätt säker på att dom har sommarledigt.

Erikgbg har varit på det nya stället Bhoga, också mer allround, ska dock vara bra.
Uppskattar förslagen, men vi är mer ute för en "renodlad fiskrestaurang" sas! Men du säger alltså att det är Sjömagasinet som gäller då?
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Hur länge är ni i Gbg? En tripp till Petterssons på Orust/kärringön hade inte gjort er besvikna. Dock slår det inte sjömagasinet!
 

ErikGBG

Audemars
Hur länge är ni i Gbg? En tripp till Petterssons på Orust/kärringön hade inte gjort er besvikna. Dock slår det inte sjömagasinet!
Vi har dock inga platåer här på petersons :)
Dock en av Sveriges bästa uteserveringsutsiker från övervåningen!
Kan bara hålla med jacob, sjömagasinet är jävligt vassa på skaldjur och en av få bra krogar som har öppet nu i gbg.
 
Senast ändrad:

Roffe

Panerai
2-Faktor
Hur länge är ni i Gbg? En tripp till Petterssons på Orust/kärringön hade inte gjort er besvikna. Dock slår det inte sjömagasinet!
Sent söndag - tidigt onsdag.
Vi har dock inga platåer här på petersons :)
Dock en av Sveriges bästa uteserveringsutsiker från övervåningen!
Kan bara hålla med jacob, sjömagasinet är jävligt vassa på skaldjur och en av få bra krogar som har öppet nu i gbg.
Det blev ett bord där, på Sjömagasinet dvs! :)
Sjömagasinet är helt klart bäst av det som är öppet nu, Gabriel i Feskekôrka tvåa.

Tack för hjälpen och samtliga tips! :)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Roffe, såhär ett år senare, hur var Sjömagasinet? Levde det upp till era förväntningar? Något ni kan rekommendera?
Är på jakt efter en bra restaurang i Göteborg.. (Dock är fisk/skaldjursrestaurang inget krav)
 

Thorn

Friends of KS
@Triumf finns bättre än sjömagget i min mening (med lite roligare utbud) även om sjömagasinet är väldigt klassiskt. Kolla in Bhoga, SK mat och vänner, Koka eller restaurang Natur.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
@Triumf vi tyckte det var superbra. Damen åt hummersoppa och hon var supernöjd, jag åt krabba och tyckte det var fantastiskt. Det var precis en sådan restaurang som vi letade efter så det uppfyllde i alla fall våra krav! :)
 
Topp