• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad G.gerlach Enigma kronograf *Prisbump 29/6 nu: 1800*

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
*Prissänkt* 29/6
Sommarklockan? Festlig kronograf med seikos mecha-quartz.
Köpte denna i början på April för att jag ville prova just mecha-quartz, nu har jag gjort det så nu får någon annan prova :)
Klockan i fråga är från det polska märket G.gerlach som döper sina klockor efter polsk historia. I detta fallet Enigma efter dom tre polska matematikerna som hjälpte till att knäcka tyskarnas kodsystem under WWII.

Cushion-case med korta luggar gör att den bärs ganska ok trots sina 43mm. Tavlan får ett grymt djup med sina ordentligt tilltagna polerade applicerade index. Glaset bidrar också till en vacker tavla med AR. Mecha-quartzverket gör att sekundvisaren flyter bra och den nollställer korrekt.

Lite specifikationer:
43x49x13 mm, made from 316L surgery steel
Double domed sapphire glass, double domed with anti-reflex surface
The face and hand with luminescent painted elements
Seiko TMI VK64 movement

Länk till hemsida: http://sklep.gerlach.org.pl/index.php?route=common/home

Klockan kommer med box, länk plus extra länkbitar, ett svart canvas strap i till synes bra kvalité, certifikat och stämplat garanti-kort. Vid snabb och smidig affär skickar jag med natot som syns på bild nedan.

Det är alltså ca 22 månader kvar på garantin. Så klockan är ytterst sparsamt använd. Och således i bra skick. Det enda jag kan hitta är lite spår efter bandbyten på baksidan av luggarna. Inga dings eller repor någonstans.

För detta begär jag 2300:- 2000:- 1800 :- plus frakt. Inga returer.


Lite bilder:
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg


Har jag glömt något, eller frågor. Skicka ett PM.
Tack till KS för annonsplats.

Väl mött!
 
Senast ändrad:
Topp