• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

G.Gerlach ORP DZIK

Peter K

Panerai
2-Faktor
Modellnamn: Orp Dzik
Tillverkare: G.Gerlach
Referens: -
Årsmodell: 2013
Urverk: Seagull ST 2551
WR: 200 meter
Allmän beskrivning: En klocka från ett nytt märke med polskt ursprung. Funnet på WUS. Tillverkad i 250 ex.
Man har startat med att göra en klocka till ett polskt forum likt vårt. Därefter har man gjort ytterligare en forum klocka.
På hemsidan säljer man idag två modeller varav detta är den ena.


Mina intryck: När jag såg den första gången blev jag helt betagen, måste ha. Beställde en direkt, och fick den en vecka senare. Pris ca 2.600.00.
Jag tycker att den överträffar priset. När den sitter på armen går den -5 sek per dag.
Den är väldigt speciell med sina lösa ledade luggar som passar kanon på min smala handled.
Klockan levereras med läder band (Diloy från Spanien) av bra kvalitet.
Jag valde svart, men det finns brunt också. Jag är ingen läder kille så jag valde att lägga till deras stållänk.
Den är jätte lång. Skulle säkert passa runt min fotled.
Lumen är OK men inte mer. Synlig ca tre - fyra timmar i mörker.
Storlek 42 mm plus krona. Tjocklek ca 14 mm.
En speciell grej är bezelringen. Den är i helsvart aluminium. Vrides med 60 distinkta klick åt ett håll.
Klockan är en tribut till en polsk ubåt som stred på de allierades sida under WWII. Den låg stationerad i Medelhavet.
 

Bilagor

  • Orp Dzik Front.jpg
    Orp Dzik Front.jpg
    45.3 KB · Visningar: 855
  • Orp Dzik Back.jpg
    Orp Dzik Back.jpg
    41.1 KB · Visningar: 834
  • Orp Dzik Tavla.jpg
    Orp Dzik Tavla.jpg
    37.7 KB · Visningar: 851
  • Orp Dzik wrist.jpg
    Orp Dzik wrist.jpg
    37.9 KB · Visningar: 837
  • Orp Dzik band.jpg
    Orp Dzik band.jpg
    42.5 KB · Visningar: 813
C

Crowolf

Guest
Den här ser riktigt bra ut!

Tack för recension(erna)
 
Topp