• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

G. Gerlach

Magnuska

Breitling
Har lite funderingar kring det polska märket G. Gerlach. Jag impulsköpta en igår av modell m/s batory då jag fastnade för big date och historien kring klockan (orna). Vad är era erfarenheter av märket i sig? Någon som har en G. Gerlach på forumet? Nöjd eller ej? Trevlig helg!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    75.2 KB · Visningar: 158

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Har haft en G.Gerlach RWD-6 som sedan såldes på forumet. Det var en trevlig och prisvärd klocka. Kul med ett företag som drivs av entusiaster.
 

Magnuska

Breitling
Ok, kul att höra och tack för svar. Känns som ett trevligt och genuint företag. Släpper också en ny OPR Wilk i år som jag tror kan bli fin. Är det någon här inne som har en OPR dzik till övers hojta gärna till!
 

6r15c

Omega
Otroligt mycket nöje med deras klockor!

Har ingen erfarenhet av deras klockor. Men har haft ett öga på dem ett bra tag. Och har inte snubblat över något negativt. Och de är definitivt här för att stanna, gör modell efter modell.
Hade man inte haft så många ur så hade en klocka ifrån dem inte skadat. :)

Tyckte att P.24 är cool med sin genombrutna visare och härligt placerad luminova.
30_m_p24_01.jpg


En automatisk klocka som har skruvad krona o 100m vattentäthet. Mer än så behöver inte 99.9% av oss. ;)

Å vad sugen jag blev nu. Får sluta skriva nu..:angel:
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Jag har tre stycken.
En Otago med orange tavla, och en med svart. Dessutom två olika länkar till dem. Jag har också deras förstling Orp Dzik med svart tavla. Kul märke. De är också jävligt stolta att vara polacker. Alla modellerna hittills har namn eller refererar till personer eller händelser i den polska historien. De är dessutom bra att ha att göra med när det varit problem med något. Jag är faktiskt sugen på ett antal andra modeller också..
KÖP.
 

Magnuska

Breitling
Jag känner detsamma Peter. Nästintill allt jag ser på deras hemsida gillar jag men tyvärr finns tvillingarna inte kvar. Får vänta in Wilk och kanske köpa ngt mer innan dess ;) Skulle du tröttna på dzik vet du var jag finns!
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar G.Gerlach, som Peter K säger "Kul märke"
Jag gillar dessa två, blir väldigt köpsugen. Har aldrig provat mechaquartz men kanske skulle ta och göra det nu.
23941307205_8f8b0a72f8_b.jpg

74_n_nav_d_2_bw.jpg
 

Mr.Chang

Audemars
Har lite funderingar kring det polska märket G. Gerlach. Jag impulsköpta en igår av modell m/s batory då jag fastnade för big date och historien kring klockan (orna). Vad är era erfarenheter av märket i sig? Någon som har en G. Gerlach på forumet? Nöjd eller ej? Trevlig helg!
M/s Batory stor i Göteborg för några år sen och agerade som flyktingförläggning,bara lite kuriosa om du vill veta.
 
Topp