• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad G-shock (GA100-1A1) mot billig färgglad "Beater"

JaTack

Rolex
2-Faktor
Det jag söker är en beater för alla äventyr som sommaren kommer med!

Söker enbart metall och ingen i plast. Tänkte mig något i stil med Seiko Solar eller Citizen eco drive eftersom de drivs av batteri och tål när det blir hårda tag på golfbanan/hängmattan till sommaren. Gillar också att de är uppladdningsbara.

Gärna färgglada ur i stil med:
02504647375_1.jpg


Färgglada tavlor är lika välkomna som färgglada bezeler.

Min plånbok tål inte att töjas så mycket mer för beaters, så därför ändrar jag mina preferenser till enbart byten. Kom gärna med riktigt slitna exemplar så att bytesvärdet blir så lågt som möjligt och matchar mitt. Helst klockor i stil med "jag backade ut från uppfarten men upptäckte att jag tappat klockan så körde in igen och där låg klockan, överkörd två gånger". Dock fortfarande vattentålig ;)

Jag sitter inne på följande som jag byter bort då jag helt enkelt tröttnat på plast:
mEzTzhi.jpg

En Casio G-shock GA100-1A1, också känt som all black. Fint skick, men har skrapat den någon gång vilket knappt syns med tanke på att det är en g-shock. Har tyvärr ingen mer uppdaterad bild, men det fixar jag snabbt vid intresse.
Bytesvärde: 800 kronor.
Vid ren försäljning är den din för 700 kronor!

Så bara kom med förslag så nappar jag förhoppningsvis på något ur, tack!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Tack för tipset, den ser väldigt fräsch ut och är något i stil med det jag letar efter. Men helst kvartsare så att den tål mer. Camo00 har en väldigt snygg klocka i alla fall, hoppas att du får den såld :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag lyfter tråden med förändringen att jag nu enbart är intresserad av byten eller en ren försäljning av min G-shock!
 
Topp