• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

G-Shock: ja eller nej?

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Fortsätter tro på Rolexbeater och finRolex när man har mer än en. :)

Jag grävde ner plintar och körde kärror med sjösten, samt kröp under altan i helgen. Då tog till och med g shocken lite stryk. Jag är för svaghjärtad för att använda finare klockor då, men Rolexbeater låter ju inte helt fel. :)
 
Här är mina två. En mattsvart dw6900 med kompositlänk och en dw6901ud-3. Fräna båda två.
20150707_180302.jpg

Är det orginal band eller finns det att köpa?
 

Greven

Audemars
Någon som har en radiokontrollerad variant att rekommendera? Jag är sugen på en till.
Finns en del därute, några drar iväg i pris tyvärr, men om du letar efter en radiokontrollerad i prisnivån tusenlappen så kan kanske GW7900B-1 vara av intresse? Finns i G-Shocks sortiment just nu.
 

Bilagor

  • Screen Shot 2015-07-07 at 21.46.37.png
    Screen Shot 2015-07-07 at 21.46.37.png
    45.5 KB · Visningar: 72

Karlsson

Panerai
Brukar försöka använda finare klockor även på jobbet, men när det ska bilas eller gjutas så blir det alltid g-shock. Har en svart DW6900 och en svart 5600MS och nu med sommar(och sol ibland..) är det fint med lite färg.
Och vilken jävla pjäs som landade idag, nylanserade färger på denna GW8900!
IMG_0778.JPG
 

Greven

Audemars
Brukar försöka använda finare klockor även på jobbet, men när det ska bilas eller gjutas så blir det alltid g-shock. Har en svart DW6900 och en svart 5600MS och nu med sommar(och sol ibland..) är det fint med lite färg.
Och vilken jävla pjäs som landade idag, nylanserade färger på denna GW8900!
IMG_0778.JPG
Den där på bilden var ju mumma! Har inte sett den färgkombon tidigare. Riktigt bra där! De andra två går ju inte heller av för hackor.
 

Greven

Audemars
Men hur funkar vita G-shocks, blir dom lite gula i färgen? Eller håller dom sig vita?
Jag har ingen vit G-Shock själv, och har bara träffat ett fåtal som har vita G's, men de höll i allafall färgen bra trots några år på handleden och frekvent användande. Vet inte om någon annan i den här tråden har erfarenhet kring detta?
 
Brukar försöka använda finare klockor även på jobbet, men när det ska bilas eller gjutas så blir det alltid g-shock. Har en svart DW6900 och en svart 5600MS och nu med sommar(och sol ibland..) är det fint med lite färg.
Och vilken jävla pjäs som landade idag, nylanserade färger på denna GW8900!
Sjukt fräääääsch!
 

WatchIT

Panerai
Jag har en G-Shock....inköpt 1999...aldrig bytt batteri...hur är det möjligt att den fortfarande går?
 

WatchIT

Panerai
Låter ju helt fantatiskt! Kan den ha solar power och därmed förklara den extrema livslängden?
Jag vet inte men måste kolla. Har inte använt den på 10 år men den här tråden gör att jag måste kolla upp den. Har alltid tyckt om den men tyvärr blir vissa klockor bara liggande...o_O
 

Babinus

Cartier
Utomordentligt vacker klocka! Extra bonus att du är från Höga Kusten, där jag har mina rötter.
Trevligt! Du är gjord av bra virke med andra ord. :)
Jag är också Höga Kustare.

Klart att den klocka som så uppenbart är gjord för tuffast möjliga tag är en klassiker! Att påstå annat vore som att säga att boxning inte är en klassisk sport. Själv har jag haft en Casio i 24 år och det enda jag gjort är att byta batteri en (1) gång och konsekvent misshandla den. Den är oförstörbar.

Angående Höga Kusten har den följt mig ner till Klas Uggla, Maja, Alsterdam och andra mindre vrak i vattnet där ute. För att inte tala om revhajar, muränor och delfiner i Röda Havet, Maldiverna och liknande. Casion bangar inte för något.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag är också Höga Kustare.

Klart att den klocka som så uppenbart är gjord för tuffast möjliga tag är en klassiker! Att påstå annat vore som att säga att boxning inte är en klassisk sport. Själv har jag haft en Casio i 24 år och det enda jag gjort är att byta batteri en (1) gång och konsekvent misshandla den. Den är oförstörbar.

Angående Höga Kusten har den följt mig ner till Klas Uggla, Maja, Alsterdam och andra mindre vrak i vattnet där ute. För att inte tala om revhajar, muränor och delfiner i Röda Havet, Maldiverna och liknande. Casion bangar inte för något.

Trevligt. Bor du kvar här uppe?
 

Babinus

Cartier
Tänk Lennart Jähkels röst och reklamen för blåkläder:

"Om blåkläder var en klocka vore det int' nån fjollig Rolex eller Patek. Nää, då vore det en Casio som man kan........osv......
 
Topp