• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gaaah - seg paketväntan...

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Alla har nog varit där, paket på väg in, långsamma paketsökningstjänster och allmänna kast mellan hopp och förtvivlan

Från Royal Mail: "Your item, posted on 20/02/13 with reference XXX123 has been passed to the overseas postal service for delivery in SWEDEN." :mrgreen:

Från Posten: "Sökningen genererade inga träffar" :cry:

Man blir ju som ett barn på julafton, timmarna går baklänges och risken är stor att man får vänta hela helgen oxå... :geek:

Har jag tur så dyker det upp i morrn :cool:
 

TheKing

Cartier
Re: Sv: Gaaah - seg paketväntan...

Samma här.
Har nog loggat in på FedEx en gång i minuten nu för en uppdatering.... :grin:

Glöm ni inte den obligatoriska unboxing tråden :cool:

Ska bli spännande att se och så håller vi tummarna att paketen leveraras innan helgen.. Annars blir det en låååååång helg

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
JS_80 skrev:
Davvan skrev:
Du måste tillhöra generation Gula Måsen.....

hrm - är det bra eller dåligt....? (misstänker att det ej är en komplimang, låter som mcdonalds-generationen som måste ha allt inom 2 min :mrgreen: )

Korrekt slutsats..... allt behöver inte gå på ett dubbelklick.....väntan är halva resan.....sen är det tomt igen imombords......
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Davvan skrev:
JS_80 skrev:
Davvan skrev:
Du måste tillhöra generation Gula Måsen.....

hrm - är det bra eller dåligt....? (misstänker att det ej är en komplimang, låter som mcdonalds-generationen som måste ha allt inom 2 min :mrgreen: )

Korrekt slutsats..... allt behöver inte gå på ett dubbelklick.....väntan är halva resan.....sen är det tomt igen imombords......

Haha cynikern!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag är i samma läge, vänta, vänta...

8ezeqyzu.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ladda batteriet för bövelen - snart har du inte tilräckligt med kräm att trycka refresh var 5e sekund! :lol:
 
V

Viggen

Guest
He he! Jag känner igen det. Beställde min klocka 1feb och den skall komma 22feb, imorgon alltså. Det är som dagen innan julafton när man var barn. Tiden kan inte gå fort nog och man kan inte sluta att tänka på paketet som väntar. :D
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Min värsta upplevelse var nog när jag beställde klocka från Barcelona under strejkperioderna i höstas utan att riktigt vara medveten om att det var strejkperioder. Klockan beställdes på en måndag och skulle vara i mina händer på tisdagen med TNT Express 24h. Pga. strejken och klantiga bud var klockan på fredag eftermiddag trots allt inte i min hand trots att det stod out for delivery.

Jag hade ändrat leveransadressen och fått den nya bekräftad. Vem tror ni stod utanför min hemadress vid 11 på fredagsförmiddagen? Just det, en idiot till bud som hade missat den nya adressen. Efter att ha blivit gråhårig på kuppen och uppdaterat sönder TNT:s mobilapp så åkte jag hem förtvivlad över att få vänta hela helgen. Se där, dock, en TNT-budbil på väg till Landvetter. Följ efter!

Följde honom hela vägen till hubben och fick två timmar senare ut mitt paket med många ursäkter från TNT. Men glad var jag. :lol:
 

TheKing

Cartier
Zed skrev:
Min värsta upplevelse var nog när jag beställde klocka från Barcelona under strejkperioderna i höstas utan att riktigt vara medveten om att det var strejkperioder. Klockan beställdes på en måndag och skulle vara i mina händer på tisdagen med TNT Express 24h. Pga. strejken och klantiga bud var klockan på fredag eftermiddag trots allt inte i min hand trots att det stod out for delivery.

Jag hade ändrat leveransadressen och fått den nya bekräftad. Vem tror ni stod utanför min hemadress vid 11 på fredagsförmiddagen? Just det, en idiot till bud som hade missat den nya adressen. Efter att ha blivit gråhårig på kuppen och uppdaterat sönder TNT:s mobilapp så åkte jag hem förtvivlad över att få vänta hela helgen. Se där, dock, en TNT-budbil på väg till Landvetter. Följ efter!

Följde honom hela vägen till hubben och fick två timmar senare ut mitt paket med många ursäkter från TNT. Men glad var jag. :lol:

:D :D :D
Fick mig ett gott skratt på morgonen. Och det är skönt att höra att man inte är själv om sina böjelser ;)

Själv har jag redan pratat med FedEx och ska hämta upp paketet i Mölnlycke efter 11....ingen utkörning här inte

ps. Vad sega de är på fedex med uppdatering nattetid...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Nu bar paketet inte ens i Sverige enligt svenska posten, medan det lät som på Royal Mail att det var den visst. Suck...

Blir nog inget paket idag - kanske på måndag...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Förstår inte heller varför vissa bud envisas med att åka till hemadresser mitt på dagen UTAN att ringa ens telefonnummer som finns angivet på paketet.

Frågade Fedex (tror jag) varför de inte ringer mig istället för att åka hem till mig mitt på dagen, två dagar på raken. "Vår personal har ej telefon". Jaha, men är det mer kostnadseffektivt att åka fram och tillbaka X ggr i onödan i stället för att kosta på dem en jobbtelefon då....?
 

FredrikW

Omega
21 feb kl 08:49 Stockholm City, Lastad på bil, utkörning påbörjad
21 feb kl 06:43 Stockholm City, Ankomst till distributionsterminal
21 feb kl 04:09 Stockholm, Sorterad
20 feb kl 16:44 Malmö, Sorterad
19 feb kl 13:49 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen


Här ringde jag posten och förklarade att jag inte visste att det skulle köras ut men att min sambo skulle vara hemma. Allt som behövdes var min portkod.

-Nej vi kan inte kontakta chauffören tyvärr.
-Kommer han ringa mig?
-Nej, du har inte betalat för den tjänsten.

21 feb kl 13:30 Stockholm City, Leverans kunde inte ske eftersom porten var låst och mottagaren ej gick att nå

"mottagaren ej gick att nå"

Fail.

Idag kan jag förhoppningsvis hämta ut min sommarbeater. Paketöppning kommer :)
 

FredrikW

Omega
JS, har du bett Säljaren/Royal Mail om DPD-nummer? Referensnumret jag fick gällde bara till Nederländska gränsen, jag fick maila företaget och be dom ta fram DPD numret, då blev det sökbart på posten.se
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Blir nog leverans på måndag i stället verkar det som - så nu har jag nått som kan lysa upp en vanligtvis tråkig måndag :D
 
Topp