• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gaga Milano klockor..?

Wi

NLA
2-Faktor
Halloj..Så en kollega och vän är sugen på att skaffa en Gaga Milano klocka. Prislappen är på dryga 7k och jag hittar inte speciellt mycket info. Är det någon som vet vad detta är för något? Theorema skit eller är det ett fint hjärta på insidan? Någon som har erfarenheter? Fyll på...
 

exxpert

Omega
2-Faktor
Haha..hade aldrig hört talas om klockorna förut och googlade "gaga milano".. höll på att få hjärtattack :D

MEN..dom ser väldigt välgjorda ut:)
//Daniel
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Men allvarligt!? Googlade gaga Milano wtf, vill din kollega ha en sån, och är beredd att köpa en för 7000kr?

Jag tycker du och dina andra jobbar kompisar skall överraska honom med en intervention, "du vet att vi älskar dig" "det här är en trygg plats" :)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Okej, din kollega är inte Willy Wonka men det är en kvinna i alla fall...! Snälla, säg att det är en kvinna?!

;) :p
 

Wi

NLA
2-Faktor
Hahaha ni är fan allt för härliga!
Jo, klockorna är ruskigt fula och dessvärre så är min kollega inte en kvinna..men jag gillar att han vågar testa nåt nytt och köra sitt egna rejjs..dock rädd att han ska spendera för mycket stålar på theorema skit...
Hittar verkligen inte nå info om urverken, det kanske säger allt?
 

morrism

Audemars
Hahaha ni är fan allt för härliga!
Jo, klockorna är ruskigt fula och dessvärre så är min kollega inte en kvinna..men jag gillar att han vågar testa nåt nytt och köra sitt egna rejjs..dock rädd att han ska spendera för mycket stålar på theorema skit...
Hittar verkligen inte nå info om urverken, det kanske säger allt?

Snälla, försök iallafall att visa lite fler lite mer sansade klockor, vill han ändå vara extravagant så finns det bättre alternativ
 

Wi

NLA
2-Faktor
Snälla, försök iallafall att visa lite fler lite mer sansade klockor, vill han ändå vara extravagant så finns det bättre alternativ

njae extravagant är nog inte det han är ute efter, han vill mer ha ett roligare och mer lekfullt alternativ till sin seamaster pro300..Fick tipset om Locman om man är ute efter samma stuk, men kanske lite lugnare..Har du nå förslag?
 

morrism

Audemars
En GMT Pepsi är lekfull tycker jag.

Rolex-6r.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
njae extravagant är nog inte det han är ute efter, han vill mer ha ett roligare och mer lekfullt alternativ till sin seamaster pro300..Fick tipset om Locman om man är ute efter samma stuk, men kanske lite lugnare..Har du nå förslag?

Du för ju styra upp honom innan han begår ett stort misstag! Då är det ju bättre att köpa en orangetavlad dykare eller dylikt.
 

_z_

Omega
Hahaha ni är fan allt för härliga!
Jo, klockorna är ruskigt fula och dessvärre så är min kollega inte en kvinna..men jag gillar att han vågar testa nåt nytt och köra sitt egna rejjs..dock rädd att han ska spendera för mycket stålar på theorema skit...
Hittar verkligen inte nå info om urverken, det kanske säger allt?
Alltså, om han vill ha en sån så ska han köpa en oberoende av pris, punkt!

Även jag tycker att det är något av det vidrigaste jag sett i klockhistorien men so what?

Fundera inte på verk och dylikt, det är aldrig prisvärt oberoende om han köper denna eller en Rolex.

Modig kille!

SGS3 via Tapatalk.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Alltså, om han vill ha en sån så ska han köpa en oberoende av pris, punkt!

Även jag tycker att det är något av det vidrigaste jag sett i klockhistorien men so what?

Fundera inte på verk och dylikt, det är aldrig prisvärt oberoende om han köper denna eller en Rolex.

Modig kille!

SGS3 via Tapatalk.

Jo jag tänker lite som dig..dock delar jag inte din mening ang. urverket. 7k och det visar sig vara ett ruttet 100 kina yen verk som slutar efter 1 år…ja det är ju inte kul
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo jag tänker lite som dig..dock delar jag inte din mening ang. urverket. 7k och det visar sig vara ett ruttet 100 kina yen verk som slutar efter 1 år…ja det är ju inte kul

Klart som korvspat att det sitter skit i. Maila dem och fråga vad de har för urverk i, så ska du se att du får ett undvikande svar.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Klart som korvspat att det sitter skit i. Maila dem och fråga vad de har för urverk i, så ska du se att du får ett undvikande svar.

Tänkte samma som dig..tills jag såg att de varit på basel de senaste 2 åren med rätt så påkostade lounges..wtf liksom..hemsidan ser bra ut den med…åt hell
 

Marckus

Panerai
Osmakligt eller bara roligt att länka tråden till din kollega? I vilket fall måste han ha humor :)
 

Wi

NLA
2-Faktor
Osmakligt eller bara roligt att länka tråden till din kollega? I vilket fall måste han ha humor :)

Haha jag har tänkt på det hela dagen =P Om han är envis att köpa en så får han nog se tråden..Inte för att han kmr bry sig speciellt mycket. Han köper det han gillar utan att reflektera över sånt som vi gör
 

_z_

Omega
Jo jag tänker lite som dig..dock delar jag inte din mening ang. urverket. 7k och det visar sig vara ett ruttet 100 kina yen verk som slutar efter 1 år…ja det är ju inte kul
Quartz antar jag? Inte så mycket som kan gå fel då även om det är ett kinaverk för en femhundring. Vad jag menade är att vi även betalar för mycket för våra kvalitetsur, om det råder ju ingen tvekan.

Om han tycker om den, köp. Är inget vansinnigare i det än att jag köpte en klocka med Eta 2824 för 26k eller att någon köper en masstillverkad sub för +60k.

Edit : Om det är mekaniskt så var det ju en annan sak. Japanska verk av de vanliga tillverkarna är ju lugna men annars så...

SGS3 via Tapatalk.
 
Topp