• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Galenskaperna fortsätter

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Inget längre uddrag än att jag även var tvungen att ropa hem denna skapelse. Var nog mest sugen på att skruva lite i ett ordentligt verk och känna på dessa fina DS-boetter igen. Vet inte vad jag skall med denna skapelse till men det är en helt annan sak. Tavlan gick tyvärr inte att rädda.

Y0yle8m.jpg


Bxzjend.jpg


niUEoxF.jpg


xusnIwQ.jpg


JDkFK48.jpg
 
Oj vad den såg ut! Men ser ut att ha gjort ett riktigt bra jobb! Man ser certinaverk med tavlor på tratten titt som tätt, holl ögona öppna! Har du någon bild på verket efter fixen? :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Imponerande! Tycker faktiskt den blev riktigt häftig. Blir allt mer sugen på att buda hem några vrak för att dels lära mig att skruv, men även få dom bär dugliga igen.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Grattis till en sköning, jag hade span på den där och är glad att den hamnade hos dig. :)
Strålande jobb du gjort, min från första generationen säger tjena:

s7GIvxu.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Inget längre uddrag än att jag även var tvungen att ropa hem denna skapelse. Var nog mest sugen på att skruva lite i ett ordentligt verk och känna på dessa fina DS-boetter igen. Vet inte vad jag skall med denna skapelse till men det är en helt annan sak. Tavlan gick tyvärr inte att rädda.

Y0yle8m.jpg


Bxzjend.jpg


niUEoxF.jpg


xusnIwQ.jpg


JDkFK48.jpg


Haha, lite Bulova spaceview känsla... Gillar drakbandet, vad är det för tillverkare?

Testa att måla tavlan kanske?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det var imponerande får jag säga. Hur lärde du dig det?
Är man intresserad av finmekanik är det ingen raketforskning att plocka isär ett verk och slänga det i utraljudstvätten för att sedan skruva ihop det igen. Första gången jag skruvade ihop ett verk var när jag fick ett reservdelsverk i bitar till en seiko. Efter ett par timmars prövande fram och tillbaka satt verket ihop.

Haha, lite Bulova spaceview känsla... Gillar drakbandet, vad är det för tillverkare?
Testa att måla tavlan kanske?

Spiedel och Teiju ödla.

Har testat att måla tavlor, blir inte bra.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
DS-klockorna är riktigt solida och med paddan på locket är du säker.
Har varit inne lite på att köpa en DS-3. Tycker dock att prisbilden ibland rusar iväg!

Jag har en Blå "Sunburst" från tidigt 70 tal.
 
Topp