• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Gallring i klocklådan. OBS Sänkta priser! 26/4.

Sorubim

Audemars
Fortsätter gallra i min klocklåda:

Traser Navigator
Tuff beater med tritiumtuber (även på sekundvisaren och bezelpluppen, vilket saknas hos tex de flesta Marathon). Boett av stål, vridring av kolfiberkomposit. Detta exemplar är i kanonskick! De enda synliga skavanker jag kan hitta är spår efter bandbyte på baksidan av bandhornen. Kommer på originalgummi + box och manual.
SÅLD Pris: (1750:- ) 1500:- inkl rek. SÅLD
traser01.jpg


traser02.jpg


Jag fick en fråga via PM angående tritiumets styrka, så jag tog ett foto på Trasern tillsammans med mina två Marathon...
mara_tra_mara01.jpg

Som synes, bra tryck i tritiumet!


En Citizen AY5024 med full-lume tavla. I bruksskick med repor och dings på glas, vridring och boett. Nästan all "guld"-plätering är bortnött på vridringen. Fungerar som den ska (jag har ej testat dykfunktionerna). Batteri bytt i somras samt service av en mycket trög vridring som nu snurrar precis som den ska. Har plaskat med den men ej dykt, så om du ska dyka med den så bör den trycktestas. Kommer med ett Bonetto Cinturinigummi "Dive Yellow" i nyskick.
Tillbakadragen.

Klipp&klistrat från nätet:

Features:

Professional Divers Watch.
Depth Display to 55 metres
Maximum Depth Memory
One-Way Rotating Elapsed-Time Bezel
Chronograph with 1/20 sec (Up to 50-Minutes)
12-24 Hour Time
Advanced Low Charge Indicator
Precise Measure of Elapsed Time
Automatically Switches to Dive Mode
Date
200m Water Resistant
Screwdown crown and Screw Caseback.
Unidirectional rotating elapsed time bezel.
Stainless steel Case and Bracelet.
Scratch Resistant Mineral Crystal
Full-lume dial, lumed hands

Battery
Battery Life About 2 years.

Dimensions
Diameter 42mm
Thickness 10.5 mm
07.jpg

08.jpg

09.jpg



En Citizen AL0005-01E i svart pvd med "guld"-detaljer. Bruksskick med många skråmor på boett, bezel och glas, precis som det ska vara på en riktigt stenhård beater. Har plaskat med denna (ej dykt) så om du ska dyka så bör den trycktestas. Fungerar som den ska (har dock ej testat dykfunktionerna). Kronan gängar bra. En del "spel" i vridringen, dock inget jag stört mig på. Kommer med ett stilenligt gummi med "N.D.Limits"-märkning samt spänne och keepers i gulmetall (misstänker att gummit ej är original, för spännet saknar promasterloggan, men det påminner om ett originalgummi).

SÅLD Pris: 1400:- inkl REK. SÅLD

Klipp&klistrat från nätet:
"First Watch to combine conventional time functions with analog depth meter.
Two highly visible luminous hands indicate the present and the maximum depth. Depth alarm sounds when preset underwater levels are reached, and a rapid-ascent warning is triggered if a UDT diver moves toward the surface at more than 18 meters per minute. Memory circuit automatically records the maximum depth achieved , store for later recall.
This model is issued ( approx 90's ) to specialized US military units such as the NAVY SEALs , UDTs and special force.
This is choice for the spec-ops, Navy Seal, UDT, SAS and Australian Divers. Approximately over 20 years, these watches earned them the right to be used by armies such as Czech, Polish, French Navy , German Federal, some Nordic countries, SAS and Australian Divers and also by the US Navy ( SEAL , underwater demolition team , frogman)."

Och mer klippt&klistrat:
Specs:
Quartz movement.
Professional Divers Watch.
Date feature at the 3 oclock hour.
Depth Display to 55 Metres.
Maximum Depth Indicator.
Depth Measurement.
Depth Alarm in 1 Metre Increments.
Depth Error Warning.
Rapid Ascent Warning Signal.
Battery Life Indicator
Screwdown crown and Screw Caseback.
Unidirectional rotating elapsed time bezel.
Mineral Glass.
Stainless steel Case.
Rubber Band.
Battery Life: About 2 years.

Dimensions:
Length: 45 mm.
Wide: 47 mm.
Height: 14 mm.
Weight: 112 g.
10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg



En Seiko 0634-5009. Seikos första digitala chronograf. Tillverkad i maj 1976.
Allt funkar som det ska, även chronografen och belysningen. Klar och fin display utan missfärgningar.
Repor på glas, boett och länk. Men ändå i fint opolerat skick, speciellt med tanke på åldern.
Originallänk "B223" som är som max 205mm i yttersta läget.

Det blir en "catch & release" på denna för mig. Väldigt cool och gedigen klocka, men det är för trångt i klocklådan så den får gå till ett nytt hem. Länk till tidigare ägares annons med fler bilder: https://klocksnack.se/threads/seiko-6139-6010.43921/#post-1050818

SÅLD Pris: Jag vill ha vad jag gav = 800:- + frakt SÅLD

01.jpg

02.jpg

03.jpg



Seiko SND367
Seiko kvartskronograf i fint skick. Allt funkar som det ska. Kommer på ett sprillans 20mm no-name läder.
SÅLD Pris: 1000:- inkl rek. SÅLD
snd01.jpg


snd02.jpg



Helvetia 70-tals kvartsdykare med svensk veckodagsvisning. Fint yttre skick. Verket tickar på och har gjort så i min klocklåda i nåt år. Dock behöver den tillsyn:
1 - Lysmassa har släppt från minutvisaren och ligger löst under glaset (kan ses vid kl 9 på bild).
2 - Glaset är smutsigt på insidan (se bild).
3 - Kronan gängar fint men är minst sagt fipplig. Jag skulle ställa datumet på den (nu när jag plockade fram den för fotografering) och det var inte det enklaste. Tordes inte trixa mer med den av rädsla att förvärra läget.
4 - Lumepluppen på vridringen hade lossnat av sig själv i lådan, så den finns kvar ifall ev köpare vill limma fast den igen.
Säljs således som "i behov av service". Head only. Kan säkert bli en riktig pärla efter att någon händig tagit itu med den.
SÅLD Pris: 750:- inkl rek. SÅLD
helv01.jpg


helv02.jpg



Välbevarat original 20mm Tropic Sport. Se bilder. Har blivit lite böjt av att ha suttit monterat på klockkudde, annars i mycket fint skick.
SÅLT Pris: 400:- + fraktkostnad. SÅLT
trop01.jpg


trop02.jpg


trop03.jpg


trop04.jpg



Casio G-Shock G-9000R-4 "MIRO" (Men In Rescue Orange) Mudman.
Klassisk G-9000 Mudman i specialutgåva. Kanonskick. Jag har monterat ett svart Mudman-band (orange originalband medföljer). En cool detalj på denna modell är att när belysningen tänds syns silhouetten av en brandyxa på displayen. Kommer med inner- (plåt) och ytter- (kartong) box samt manual. Se fler bilder på min klocka i den här recensionen, skriven av @yonsson : https://klocksnack.se/threads/recension-casio-g-shock-mudmaster-gwg-1000.45579/
SÅLD Pris: 900:- inkl rek. SÅLD
mudm01.jpg



Inga returer. Patologiska prutare undanbedes.

Min omdömestråd: https://klocksnack.se/threads/sorubim.20260/

Stort tack till Klocksnack för annonsplatsen!
 
Senast ändrad:
Topp