• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Galna bilar

Josef B

Bestraffaren
Tog en sväng utanför mitt hotell i Mayfair och stötte på dessa monster

20161023_103628.jpg
20161023_102850.jpg
20161023_102908.jpg
20161023_102441.jpg
20161023_102456.jpg
20161023_102840.jpg
20161023_102118.jpg
20161023_102111.jpg
20161023_102057.jpg
20161023_102052.jpg
20161023_102045.jpg
20161023_102012.jpg
20161023_101959.jpg
20161023_101947.jpg
20161023_101929.jpg
20161023_101836.jpg
20161023_101806.jpg
20161023_101759.jpg
20161023_101750.jpg
20161023_101739.jpg
20161023_101714.jpg
20161023_101750.jpg
20161023_101902.jpg
20161023_101903.jpg
.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
När jag var i LA i somras stötte jag på ett antal fina bilar. Bland annat på Rodeo Drive där en Veyron susade förbi i uppskattningsvis 200. Hörde ett muller, ett vinande och sen flög den förbi.
 

RosaCasio

Cartier
Då behöver ägaren aldrig mer tänka på park böter och massa mer eller?
IMG_1439.JPG
Ägare till Bugatti tror jag inte bryr sig nämnvärt om parkeringsböter redan som det är misstänker jag.
Men jag syftade på hur ful regskylten fram på en Bugatti är. Bilen är helt klart inte formgiven för en vit blaffig regskylt under vänster strålkastare.
 

Rearden

Cartier
Sjuka monster! Trodde att alla emiratsnubbar hade tagit hem sina leksaker för vintersäsongen nu, men kanske fortfarande är lite tidigt för det?
 

Johe

Omega
Fan då, att jag inte hittar bilden. en kollega skickade bild från semestern i somras från när han blev påkörd av en Veyron på motorväg i Frankrike. det var lite svettigt ett tag men den andre föraren tog på sig allt ansvar.
 
Schyssta bilder! Får mig att minns när jag själv var i London för två år sedan. Rena himmelriket för en bilnörd. Smakprov nedan med 2 av 3 Bugatti Veyrons jag såg och en ledigt parkerad F40 i Mayfair :rolleyes:

IMG_20140829_134324.jpg

IMG_20140829_134456.jpg

IMG_20140826_163216.jpg

IMG_20140826_180000.jpg

IMG_20140826_180324.jpg

IMG_20140827_163922.jpg
Är man road av fina bilar och Bugatti i synnerhet finns i Mulhause i Alsace Collection Schlumpf med c:a 100 Bugatti och några hundra andra lyxiga, Formel 1 och en hel del annat.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Gissningsvis livvakter och/eller polare eftersom en Pagani kostar ca 10-15 miljoner. Förmodligen äger samma snubbe bägge bilarna.

Huayra kostade €1350000, alltså dryga 13 miljoner kronor. Då ingick bara chassit. Inga fälgar, inga däck, ingen inredning, ingen kaross. När man specade den biten hamnade priset mellan 1.7 och 2.1 miljoner euro.

Källa: Salomondrin, tidigare ägare av en Huayra.
 

MånsT

Rolex
Huayra kostade €1350000, alltså dryga 13 miljoner kronor. Då ingick bara chassit. Inga fälgar, inga däck, ingen inredning, ingen kaross. När man specade den biten hamnade priset mellan 1.7 och 2.1 miljoner euro.

Källa: Salomondrin, tidigare ägare av en Huayra.
Amen herregud, så i princip allt är extrautrustning? Har man råd med chassit har man ju givetvis råd med resten också men hela konceptet känns rätt B.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Amen herregud, så i princip allt är extrautrustning? Har man råd med chassit har man ju givetvis råd med resten också men hela konceptet känns rätt B.
Personligen tycker jag att det är en rolig grej. Istället för att ha en prislapp på 1.7m så får man själv skräddarsy den upp till vilken prisnivå man vill. Dessutom får du ju känslan av att du verkligen köper ett individuellt chassi, numrerat upp till 100, som du sedan kan göra vad du vill med.
 

MånsT

Rolex
Personligen tycker jag att det är en rolig grej. Istället för att ha en prislapp på 1.7m så får man själv skräddarsy den upp till vilken prisnivå man vill. Dessutom får du ju känslan av att du verkligen köper ett individuellt chassi, numrerat upp till 100, som du sedan kan göra vad du vill med.
Förvisso men eftersom paneler, hjul och inredning är måsten så tillkommer minst x miljoner på alla bilar i vilket fall som helst... Koenigsegg och Bugatti skräddarsyr också men där ingår allt väsentligt.
 
Topp