• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Game of Thrones tråden

M.U

Rolex
Alltså, det här var ju bland det bästa jag har sett i en tv-serie. Bara det lilla klippet där kavalleriet stormar fram i slow motion är så mäktigt och vackert att jag baxnar. Sen blir ju spänningen så mycket större när man vet att serien och böckerna inte är rädda för att ha ihjäl högadel lika flinkt som Kristian Tyrann.

En sak bara, varför har inte jätten något vapen?
Lite rolig kuriosa! Det där är inte trickfilmat. Utan det sprintade ca 20 hästar rakt mot "Jon Snow" när de filmade detta... :)
 

Heimby

Cartier
Denna tråd kan ju inte vara död vid en tid som denna! Vem mer än jag är taggad?! Vad tror ni kommer hända? Jag hoppas att det går bra för tyrion iallafall.
 

Oniel

Panerai
Började kolla om serien förra veckan, är på säsong 4 redan :p blir lätt så när man skriver examensarbete :p
 

Oniel

Panerai
Familj är stark, karaktär så är jag svag för bron och Davos. Annars om vi tar mer uppenbara favoritkaraktärer så är det Jon och Tyrion.

Själv?
 

Heimby

Cartier
Familj är stark, karaktär så är jag svag för bron och Davos. Annars om vi tar mer uppenbara favoritkaraktärer så är det Jon och Tyrion.

Själv?
Tyrion är min soulmate om man inte räknar längden. Du har en bra bit kvar. Tror du att du kommer ha plöjt genom alla sesänger till 8:an släpps?
 

Oniel

Panerai
Tyrion är min soulmate om man inte räknar längden. Du har en bra bit kvar. Tror du att du kommer ha plöjt genom alla sesänger till 8:an släpps?


Alltså jag har sätt alla säsonger innan så jag känner inte att jag behöver hinna titta klart nu. Har läst böckerna (de som kommit ut) också. Men jag borde hinna titta på allt en gång till innan sista säsonge drar igång.
 

Heimby

Cartier
Alltså jag har sätt alla säsonger innan så jag känner inte att jag behöver hinna titta klart nu. Har läst böckerna (de som kommit ut) också. Men jag borde hinna titta på allt en gång till innan sista säsonge drar igång.
Jaha så du har redan sett de innan, Jag trodde du "precis" började. Har tänkt på att se om alla säsonger fast nästan 70 timmar har man inte super mycket tid till.
 

Oniel

Panerai
Jaha så du har redan sett de innan, Jag trodde du "precis" började. Har tänkt på att se om alla säsonger fast nästan 70 timmar har man inte super mycket tid till.

Jag förstår dig men nu när det nästan var två år sedan 7 säsongen kom så kände jag att det var bra att fresha upp minnet. Drog av hälsenan för några veckor sedan så tid har jag haft gott om.
 

Heimby

Cartier
Jag förstår dig men nu när det nästan var två år sedan 7 säsongen kom så kände jag att det var bra att fresha upp minnet. Drog av hälsenan för några veckor sedan så tid har jag haft gott om.
Tror jag kommer kolla på någon sammafattning av alla säsonger men mer blir det nog inte. Har massa prov och träning för tillfället.
 

Heimby

Cartier
Nu har man sett första avsnittet i början på en rewatch. Ny måste man bara se 7 avsnitt om dagen för att vara i fas vid premiären
 

RosaCasio

Cartier
Jag och frun har säsong 7 kvar sen vi började se om alla avsnitt.
Battle of The Bastards måste vara världshistoriens bästa avsnitt alla kategorier.
Favoriter för mig är Podrik och Sam.
 
Gjorde nog en 2-3 försök till en början och tittade några avsnitt men gav alltid upp. Väldigt mycket olika namn, ätter och allierade man skulle hålla koll på.. Sen gjorde jag ytterligare ett försök med fullt fokus när jag tittade, samt såg en recap inför varje ny säsong och nu är det min absoluta favoritserie.. Vettefan hur det skall kunna sluta men gissar på att Bran kommer vara i fokus sista säsongen.. Börjat läsa böckerna nu också. Precis klar med den första! :)
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Serien har gått från att vara en Grand Seiko till att vara en Daniel Wellington...

Förut var det bra hantverk (GS) och nu är det smörja som tilltalar många (DW)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Serien har gått från att vara en Grand Seiko till att vara en Daniel Wellington...

Förut var det bra hantverk (GS) och nu är det smörja som tilltalar många (DW)

Kan inte bestämma mig om det är bra fortfarande eller mer b. Helt klart är att senaste två säsongerna har stressats fram i handling väldigt mkt. På gott och ont iof (mest ont). Rätt segt att vänta på att något ska hända fram till avsnitt 5-7 och sen vänta ett år på nästa men nu händer ju verkligen allt på en ggn istället.

Samt att the long night avsnittet kändes smått otroligt osannolikt att någon skulle överleva så som de la upp det...
 

Heimby

Cartier
Jag tycker att ända sedan böckerna har tagit slut har det gått nedför. Om historien hade varit avslutad så hade det säkert varit mycket bättre.
SPOILERS!
SPOILERS!
SPOILERS!
Sen att the night king dog är inte fel i sig. Men att man inte fick reda på hans motiv eller historia eller någonting var mesigt som fan. De dödade i princip 8 år av hype och spännings byggande på 10 sek.
 
Jag tycker att ända sedan böckerna har tagit slut har det gått nedför. Om historien hade varit avslutad så hade det säkert varit mycket bättre.
SPOILERS!
SPOILERS!
SPOILERS!
Sen att the night king dog är inte fel i sig. Men att man inte fick reda på hans motiv eller historia eller någonting var mesigt som fan. De dödade i princip 8 år av hype och spännings byggande på 10 sek.
Det där tycker jag är spännande hur olika man kan se på saker och ting. Han skapades av children Of the Forest för att bekämpa människorna. Vad vill han? Evig natt för alltid. Simple.
 

Heimby

Cartier
Tycker det är helt fantastiskt. Stod upp skrek och rakt ut i slutet på The Long Night.
Chockfaktorn är ju inte låg, det är ju det som är så fantasktiskt med serien, man vet inte vad man kommer få. Sedan att de i princip slösar bort en "viktig" karaktär efter ett avsnitt är en annan. Sedan har George Martin sagt att han sade till ungefär hur showen skulle sluta och hur the night king dör är inte en liten detalj direkt så det var nog så han ville ha det.
Det där tycker jag är spännande hur olika man kan se på saker och ting. Han skapades av children Of the Forest för att bekämpa människorna. Vad vill han? Evig natt för alltid. Simple.
Att han skapades av Children av the forest vet vi, men vad han vill är bara något som spekuleras, det är inte helt bekräftat, om jag inte tar misste.
 
Chockfaktorn är ju inte låg, det är ju det som är så fantasktiskt med serien, man vet inte vad man kommer få. Sedan att de i princip slösar bort en "viktig" karaktär efter ett avsnitt är en annan. Sedan har George Martin sagt att han sade till ungefär hur showen skulle sluta och hur the night king dör är inte en liten detalj direkt så det var nog så han ville ha det.

Att han skapades av Children av the forest vet vi, men vad han vill är bara något som spekuleras, det är inte helt bekräftat, om jag inte tar misste.
Var det inte det Bran sa? Evig natt?
 
Chockfaktorn är ju inte låg, det är ju det som är så fantasktiskt med serien, man vet inte vad man kommer få. Sedan att de i princip slösar bort en "viktig" karaktär efter ett avsnitt är en annan. Sedan har George Martin sagt att han sade till ungefär hur showen skulle sluta och hur the night king dör är inte en liten detalj direkt så det var nog så han ville ha det.

Att han skapades av Children av the forest vet vi, men vad han vill är bara något som spekuleras, det är inte helt bekräftat, om jag inte tar misste.
Rätta mig gärna om jag har fel men någon Night King finns förekommer inte i böckerna, ännu iaf?
 

Heimby

Cartier
Var det inte det Bran sa? Evig natt?
Även om han sa det så ser jag det inte som en förklaring. Men vad menas med det? Ska allt liv försvinna eller ska det bara bli "undead". Vad ska han göra sedan? Jag har massa frågor.
Rätta mig gärna om jag har fel men någon Night King finns förekommer inte i böckerna, ännu iaf?
Vet inte, har faktiskt inte läst böckerna:oops: Sedan kom första säsongen ut när jag var 9 år så serien intoducerade mig till GoT. Dock har jag tänkt att läsa böckerna någon gång, har du?
 
Även om han sa det så ser jag det inte som en förklaring. Men vad menas med det? Ska allt liv försvinna eller ska det bara bli "undead". Vad ska han göra sedan? Jag har massa frågor.

Vet inte, har faktiskt inte läst böckerna:oops: Sedan kom första säsongen ut när jag var 9 år så serien intoducerade mig till GoT. Dock har jag tänkt att läsa böckerna någon gång, har du?
Jag tror att mycket av serien aldrig kommer att sägas rakt ut, man kan skapa sig egna teorier baserat på den lilla information man får. Personligen har jag alltid sett på the White walkers som ett biologiskt vapen som man tappade kontroll över. Läst första boken. Tänker plöja genom den igen plus dom andra när serien är slut. :D
 
Topp