• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gaming: Fallout

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Inget av spelen har en sammanhängande handling, samtliga är fristående. Den totala historien är gemensam, men du kan absolut hoppa in direkt i fyran utan att känna att du missat nåt viktigt (bortsett från fantastiska spelupplevelser).

Håller med. Däremot lyfter det spelupplevelsen att ha koll på serien och historien.
 
  • Like
Reactions: P-A

Psykel

Patek
Håller med. Däremot lyfter det spelupplevelsen att ha koll på serien och historien.
Absolut, men det är ju inte direkt som Mass Effect, där varje del är en direkt uppföljare till den förra.
Som ny spelare borde man spela hela serien istället för att hoppa in direkt i ME3. Fallout, precis som Elder Scrolls, har inte det "kravet". Däremot så är det ju kul att hänga med i historien bakom NCR och super mutants och så vidare.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Absolut, men det är ju inte direkt som Mass Effect, där varje del är en direkt uppföljare till den förra.
Som ny spelare borde man spela hela serien istället för att hoppa in direkt i ME3. Fallout, precis som Elder Scrolls, har inte det "kravet". Däremot så är det ju kul att hänga med i historien bakom NCR och super mutants och så vidare.

Exakt. Jag körde NV före trean tex och det fungerade utmärkt och gjorde även så att jag spelade om NV igen hehe.
 

Wettex

Cartier
Fallout..... Många timmars backande har man gjort i det spelet. Sjukt bra är det i alla fall och en anledning till att uppgradera dator eller konsol.
 

Sorubim

Audemars
Det trillade in ett paket idag...
fo4.jpg

fo4_tuna.jpg


:cool:
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Inte bestämt dig för vilket format du ska köpa spelet i?
Kika!

"We'll be bringing a more detailed analysis later in our full Face-Off, with a focus on how console visuals stack up to PC's ultra settings. But as far as console performance goes with patch 1.01 installed to each, it's clear from our initial tests PS4 and Xbox One have issues holding 30fps - and Xbox One's stuttering issues stand out as a particular distraction. It begs the question of whether a faster drive, perhaps even an SSD, could remove Xbox One's hiccups when streaming in these new assets - something we'll look into as soon as we can."

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-fallout-4-performance-analysis
 
  • Like
Reactions: P-A

hollow123

Rolex
Spelar man online eller bara singelplayer? Vart att köpa och börja sitta inne framför xboxet närmaste helgerna?

(Destiny var senaste spelet jag lirade)
 

Psykel

Patek
Tänk om man själv hade tid att göra detsamma :woot:
Semester på fredag också, mest för att få vila lite efter en tuff period på jobbet. Men då ska det spelas järnet. ;)

Här är för övrigt en bild på grejorna från Gamestops paket.
Mössa, nyckelring, mugg, magneter och en helt sjukt awesome bobblehead!
image.jpeg


Förresten, @KenKun... Har inte stött på några som helst performance issues i Xbox One-versionen.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Semester på fredag också, mest för att få vila lite efter en tuff period på jobbet. Men då ska det spelas järnet. ;)

Här är för övrigt en bild på grejorna från Gamestops paket.
Mössa, nyckelring, mugg, magneter och en helt sjukt awesome bobblehead!
image.jpeg


Förresten, @KenKun... Har inte stött på några som helst performance issues i Xbox One-versionen.

Jag är arbetslös om 2 veckor, då jävlar! ;)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Semester på fredag också, mest för att få vila lite efter en tuff period på jobbet. Men då ska det spelas järnet. ;)

Här är för övrigt en bild på grejorna från Gamestops paket.
Mössa, nyckelring, mugg, magneter och en helt sjukt awesome bobblehead!
image.jpeg


Förresten, @KenKun... Har inte stött på några som helst performance issues i Xbox One-versionen.
Jag som är van att spela i 60fps skulle nog störa mig på det :)
 
Topp