Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Gammal Certina Dykare

Diskussion i 'Vintage' startad av holmjohaan, 29 januari 2015.

1. holmjohaan
    Trådstartare

holmjohaan Stadsbo

Tjena! Tänkte om ni vintagenördar kunde hjälpa mig lite och berätta om den här klockan? Tror den är inköpt sent 80tal eller tidigt 90-tal någon gång.. börjar bli riktigt fint o mögligt på lumen :) Här nedan kommer lite bilder på skönheten.

IMG_0053.JPG IMG_0050.JPG IMG_0051.JPG IMG_0054.JPG IMG_0055.JPG

Ariste, Martin Lovasz, Sorubim och 4 andra gillar detta.
  2. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Vad vill du veta? Det är en mysig Certina Quartz PH100M från den tiden du tror, boetten ligger på 36mm. Värde omkring 1500-2000kr om den fungerar. Om du vill sälja så är det bara att höra av dig! :)

Grafton, Ariste, Aurum och 1 annan gillar detta.
  3. holmjohaan
    Trådstartare

holmjohaan Stadsbo

Okej :) Jo men det var väll lite det jag vill veta om den var från den tiden och värde och så! Absolut den kanske ska säljas snart.

Vintage92 gillar detta.
  4. Maro

Maro Friends of KS

Från:
    Varberg
    Helt klart skön! Bandet.. Det är något bekant med den där loggan.. Är det typ Gul?

5. wadbro

wadbro Stadsbo

Stämmer Gul rem som sitter på.

till TS - Av det gummit snarast och på med ett Nato blir klockan tio gånger snyggare! Skön klocka...

6. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Första inlägget på detta forum då jag mest hänger på watchuseek. Jag har nu under en tid sammanställt serienummer och annan information om Certina klockor och jag har sett att detta varit till hjälp för en del här. Anledningen till varför jag gör detta inlägg är att klockan i tråden förmodligen är tillverkad före 1983 då den gamla loggan från 1958 används och 1983 var den mer eller mindre helt borta. Det kan givetvis vara så att man återanvänt loggan som ett tribute men då det sitter ett ETA 952.111 urverk i den så är det inte troligt då man gått från detta urverk i mitten av 80-talet.

Ako, marconimotet, _jonte och 4 andra gillar detta.
  7. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Kanske inte den mest eftertraktade när det kommer till äldre Certina-dykare, men rätt charmig ändå. Välkommen hit!

J

8. holmjohaan
    Trådstartare

holmjohaan Stadsbo

Tack för hjälpen! Får bli ett svart nato till om den stannar kvar :)

9. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Välkommen till KS och tack för allt arbete du lagt ner på referenslistan för Certina!
    Hittade ditt namn via http://www.vintagecertinas.ch/ och skulle bli väldigt glad om du kunde fylla på med godingar i denna tråd: http://klocksnack.se/threads/dressiga-certinor.82/ som är ett försök att samla vintage Certinor.

10. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Tack för ditt arbete Martin Lovasz det har varit till hjälp många gånger.

Martin Lovasz gillar detta.
  11. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Tack skall ni ha för de snälla orden.

Jag köper bara in skrotklockor och fixar dem som en hobby och när de är klara så säljer jag dem så jag har faktiskt inte så många godingar hemma. Jag har även fastnat för quartz klockor från 70 och 80-talet så jag har inte jobbat så mycket med mekaniska klockor men jag kan visa några av dem.

Ariste, marconimotet, NiklasArvid och 1 annan gillar detta.
  12. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland

En Certinalista skulle uppskattas mycket Martin Lovasz!

NiklasArvid gillar detta.
  13. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    En tråd om serienumren?

Det kan jag göra men det tar ett tag då jag inte jobbat med detta på ett tag så jag måste gå igenom allt som jag lärt.

Ako, Ariste, Fixoflex och 1 annan gillar detta.