• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gammal Certina Dykare

Tjena! Tänkte om ni vintagenördar kunde hjälpa mig lite och berätta om den här klockan? Tror den är inköpt sent 80tal eller tidigt 90-tal någon gång.. börjar bli riktigt fint o mögligt på lumen :) Här nedan kommer lite bilder på skönheten.

IMG_0053.JPG
IMG_0050.JPG
IMG_0051.JPG
IMG_0054.JPG
IMG_0055.JPG
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Stämmer Gul rem som sitter på.

till TS - Av det gummit snarast och på med ett Nato blir klockan tio gånger snyggare! Skön klocka...
 

Martin Lovasz

Audemars
Första inlägget på detta forum då jag mest hänger på watchuseek. Jag har nu under en tid sammanställt serienummer och annan information om Certina klockor och jag har sett att detta varit till hjälp för en del här. Anledningen till varför jag gör detta inlägg är att klockan i tråden förmodligen är tillverkad före 1983 då den gamla loggan från 1958 används och 1983 var den mer eller mindre helt borta. Det kan givetvis vara så att man återanvänt loggan som ett tribute men då det sitter ett ETA 952.111 urverk i den så är det inte troligt då man gått från detta urverk i mitten av 80-talet.
 

Jens

Greedo
Kanske inte den mest eftertraktade när det kommer till äldre Certina-dykare, men rätt charmig ändå. Välkommen hit!


J
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Första inlägget på detta forum då jag mest hänger på watchuseek. Jag har nu under en tid sammanställt serienummer och annan information om Certina klockor och jag har sett att detta varit till hjälp för en del här. Anledningen till varför jag gör detta inlägg är att klockan i tråden förmodligen är tillverkad före 1983 då den gamla loggan från 1958 används och 1983 var den mer eller mindre helt borta. Det kan givetvis vara så att man återanvänt loggan som ett tribute men då det sitter ett ETA 952.111 urverk i den så är det inte troligt då man gått från detta urverk i mitten av 80-talet.
Välkommen till KS och tack för allt arbete du lagt ner på referenslistan för Certina!
Hittade ditt namn via http://www.vintagecertinas.ch/ och skulle bli väldigt glad om du kunde fylla på med godingar i denna tråd: https://klocksnack.se/threads/dressiga-certinor.82/ som är ett försök att samla vintage Certinor.
 

Martin Lovasz

Audemars
Tack skall ni ha för de snälla orden.

Jag köper bara in skrotklockor och fixar dem som en hobby och när de är klara så säljer jag dem så jag har faktiskt inte så många godingar hemma. Jag har även fastnat för quartz klockor från 70 och 80-talet så jag har inte jobbat så mycket med mekaniska klockor men jag kan visa några av dem.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tack skall ni ha för de snälla orden.

Jag köper bara in skrotklockor och fixar dem som en hobby och när de är klara så säljer jag dem så jag har faktiskt inte så många godingar hemma. Jag har även fastnat för quartz klockor från 70 och 80-talet så jag har inte jobbat så mycket med mekaniska klockor men jag kan visa några av dem.


En Certinalista skulle uppskattas mycket Martin Lovasz!
 
Topp