• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gammal Certinaklocka

MatteG

Breitling
Hej!

Ny här på forumet, har precis fått ärva min farfars gamla Certina från 1982, skulle vara skoj att använda den med tanke på affektionsvärdet men den kan ju inte bli gubbigare än detta :) Skulle man kunna slänga på ett annat band på den för att få den lite mindre gubbig, eller tycker ni jag skall behålla den i vitrinskåpet att beskåda ;) själv är jag 31.

Hoppas jag postat detta rätt ny, tacksam för alla synpunkter.
 

Bilagor

  • IMG_2079.JPG
    IMG_2079.JPG
    176.3 KB · Visningar: 160

Martin Lovasz

Audemars
Bara att mäta avståndet mellan bandhornen och köpa ett fint armband i din smak. Sedan skaffar du ett bandverktyg eller tar den till en urmakare så byter de bandet åt dig.
 

MatteG

Breitling
Snygg! Ett mörkbrunt ödleband skulle vara grym på den! Jag är också 31 och fullkomligen älskar gubbklockor! :D
Tack! Ja jag kan inte låta bli att gilla den heller trots att jag är van med större klockor sen tidigare. Men, med ett annat band på den så tror jag den skulle bli väldigt fin. Känner att jag vill använda den, kikade lite på din instagram sida och du hade några trevliga band där tyckte jag på dina klockor :)

Fastnade för de bruna bandet du hade på en del guldklockor där, tror det skulle bli snyggt, är det tygband ?
 

Psykel

Patek
Tack! Ja jag kan inte låta bli att gilla den heller trots att jag är van med större klockor sen tidigare. Men, med ett annat band på den så tror jag den skulle bli väldigt fin. Känner att jag vill använda den, kikade lite på din instagram sida och du hade några trevliga band där tyckte jag på dina klockor :)

Fastnade för de bruna bandet du hade på en del guldklockor där, tror det skulle bli snyggt, är det tygband ?
Gissar på att du menar perlonbanden jag kör på många klockor?
Köper mina här, 100kr styck och helt okej kvalitet: http://www.natoband.nu/perlon/perlon-gold
Finns även med spänne i stål, pvd och roséguldsplätering.
 

MatteG

Breitling
Gissar på att du menar perlonbanden jag kör på många klockor?
Köper mina här, 100kr styck och helt okej kvalitet: http://www.natoband.nu/perlon/perlon-gold
Finns även med spänne i stål, pvd och roséguldsplätering.
Ja precis! Tack, dom ska jag kika närmare på. Fastnade direkt för dem :)

edit: Verkar inte som den sorten fanns för 20mm. Stog att man ska mäta bandhornen på klockan och antar att det är varvid man fäster bandet, å min var 20mm.
 
Senast ändrad:

MatteG

Breitling
Hittade rätt efter lite letande, beställde ett brunt, tror det kommer bli rätt snyggt till denna :) annars är 100kr inte så mycket att bråka om, tack för tipset!
 

MatteG

Breitling
Verkar vara rätt bra kvalite på natobanden. Helt ny på klockor så förstod inte riktigt hur man skulle fästa dem i klockan, men jag antar att bandet bara skulle "träs över" det som redan sitter mellan bandhornen :) alltså inte fästas med nya "pinnar"
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja precis! Tack, dom ska jag kika närmare på. Fastnade direkt för dem :)

edit: Verkar inte som den sorten fanns för 20mm. Stog att man ska mäta bandhornen på klockan och antar att det är varvid man fäster bandet, å min var 20mm.
Är det verkligen 20 mm på den? Trodde alla dem var 18 mm.
 
Topp