Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Gammal Citizen chronograph 67 9313

Diskussion i 'Vintage' startad av Andreas P, 28 juli 2015.

1. Andreas P
    Trådstartare

Andreas P Bonde

Budade hem denna på Ebay för 1700:- vart riktigt nöjd den ser ut att vara i bra skick urtavlan riktigt fin och den verkar vara opolerad :) eller vad säger experterna? Detta är väl en ganska ovanlig modell med den vita urtavlan? DSC_0367.JPG

Aquastaren, eriksson850, rogart-63 och 1 annan gillar detta.
  2. Hubbatix

Hubbatix Borgare

Att den möjligtvis må vara ovanlig hjälper väl inte om den är ett vrak? Sorry, utan att veta särskilt mycket om modellen så känns det som en citron...

3. Andreas P
    Trådstartare

Andreas P Bonde

Jag tycker verkligen inte det är ett vrak den kanske behöver en Service men det fixar man väl själv så det blir ju inte så dyrt:) Eller du kanske ser något som jag inte ser ???

4. China

China Guest

Priset kanske var lite i överkant, men fixa till den så har du en trevlig klocka.:)

5. Andreas P
    Trådstartare

Andreas P Bonde

Dessa verkar vara ganska populära kanske dock inte Sverige :) Såg en sådant som gick för ca 1300:- på ebay för ett par veckor sen men då var klockan i riktigt dåligt skick urtavlan var riktigt skadad. Jag gillar som sagt modellen blir att fixa till den och ha den som sjysst vardags klocka :)

6. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

Hur ser insidan ut?

7. Andreas P
    Trådstartare

Andreas P Bonde

Jag har inte kommit så långt än men klockan går i alla fall :) Blir att öppna upp den till helgen.

8. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Ja, du lär ju behöva öppna den så att du kan få dit visarna igen åtminstone.

J

eriksson850, Sond och Icaras gillar detta.