• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gammal Citzen Automatic (21 jewels)

Janders6

Breitling
Hej!

Jag hjälper en god vän i denna tråd. Min vän har nämligen fått denna Citzen Automatic klock i betalning för ett tidigare utfört arbete. Han påstod att klockan blivit värderad till 2600 kr och då min godtrogna vän som bara skulle ha 1500 kr tyckte det hela lät toppen då han skulle få ytterligare 1100 kr. När han visade mig klockan blev jag däremot lite tveksam, är ingen expert på armbandsur men har sålt antikviteter i över 15 år och sett en och annan klocka genom åren men för novis för att kunna säga med säkerhet att den angivna värderingen är helt galen! Klockan fungerar iallafall! Tacksam för all hjälp med detta!
image.jpeg
image.jpeg
 

plattfot

Rolex
Tror postare ovan angett en rimlig prislapp på den - runt en femhundring vilket är mycket klocka för pengarna enligt mig. 2 600 är dock en högst rimlig prislapp för framtida service den lär behöva så småningom, om inte redan nu :).
 

Martin Lovasz

Audemars
Jag sålde några icke cirkulerade Citizen klockor från 70-talet och den finaste gick för strax över 600kr. Det är bara specialmodeller som man kan få mer för.
 
Topp