Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Gammal Citzen Automatic (21 jewels)

Diskussion i 'Vintage' startad av Janders6, 11 februari 2016.

1. Janders6
    Trådstartare

Janders6 Torpare

Hej!

Jag hjälper en god vän i denna tråd. Min vän har nämligen fått denna Citzen Automatic klock i betalning för ett tidigare utfört arbete. Han påstod att klockan blivit värderad till 2600 kr och då min godtrogna vän som bara skulle ha 1500 kr tyckte det hela lät toppen då han skulle få ytterligare 1100 kr. När han visade mig klockan blev jag däremot lite tveksam, är ingen expert på armbandsur men har sålt antikviteter i över 15 år och sett en och annan klocka genom åren men för novis för att kunna säga med säkerhet att den angivna värderingen är helt galen! Klockan fungerar iallafall! Tacksam för all hjälp med detta! image.jpeg image.jpeg

2. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Senast ändrad: 11 februari 2016
    Martin Lovasz och Kristoferc gillar detta.
  3. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    100-200kr men inte mycket mer som den ser ut. Polerar man upp den och sätter på ett fint armband så kan man nog nå 500kr.

LongCon och Kristoferc gillar detta.
  4. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Tror postare ovan angett en rimlig prislapp på den - runt en femhundring vilket är mycket klocka för pengarna enligt mig. 2 600 är dock en högst rimlig prislapp för framtida service den lär behöva så småningom, om inte redan nu :).

Kristoferc och LongCon gillar detta.
  5. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Tyvärr inte mycket mer att tillägga då prisbilden på gamla citizen tyvärr / lyckligtvis ligger lågt.

6. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Jag sålde några icke cirkulerade Citizen klockor från 70-talet och den finaste gick för strax över 600kr. Det är bara specialmodeller som man kan få mer för.

swedesoc gillar detta.
  7. Exxet

Exxet Borgare