Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Gammal Omega?

Diskussion i 'Vintage' startad av Andreas P, 1 juli 2015.

1. Andreas P
    Trådstartare

Andreas P Bonde

Någon som känner igen en sån här gammal Guld pläderad mms_20150701_223640.jpg Omega? Klockan är från min morfar vi tror att den kan vara ifrån 1952!? Just nu är klockan inne för glas byte och service :) är det någon värde i sådan här gammal klocka?

eriksson850, tdn-dk, LongCon och 2 andra gillar detta.
  2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Fin! Åldern kan mycket väl stämma. Tavlan är riktigt fin och ovanlig och höjer värdet en bit. Osäker på värdet dock.

LongCon gillar detta.
  3. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Tavelmönstret kallas guilloche/honeycomb/waffle och är både ovanligt och läckert! Att tavlan är svart gör inte saken sämre.

Har helt klart ett värde, hur mycket vet jag ej.

Mr Chance och Denke gillar detta.
  4. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
  5. Andreas P
    Trådstartare

Andreas P Bonde

Tack för infon :) Jag får söka lite när jag får hem klockan sedan så kanske den kommer ut på Tradera eller något så får man se vad man kan tänkas få för den.

6. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Om ni kostar på den service och lägger till det faktum att det är arvegods känns det fel att sälja? Inte heller ekonomiskt försvarbart att serva endast för att sedan sälja. Prismässigt kan jag gissa på 4', men som jag skrev tidigare är jag mycket osäker.

eriksson850 gillar detta.
  7. Andreas P
    Trådstartare

Andreas P Bonde

Det är sant men det är morsan som bestämmer vi får se annars får jag köpa den av henne :) Dessutom betalar jag bara en 1000 för servicen på klockan.

8. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Förstår inte riktigt ? Du har fått klockan av din morfar ? Lämnar in den för service och byte av glas .Sen ska den säljas ? Var din morfar elak eller nåt ?

9. Andreas P
    Trådstartare

Andreas P Bonde

Nej det är inte min klocka jag hjälper min morsa att fixa klockan och eventuellt sälja den då hon inte använder klockor. Hade det vart min klocka så hade jag nog lagt den i samlingen !

10. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Få den värderad av någon . Som Aurum skrev tror jag inte den ökar mer i värde om den är servad . 4000- 4500 kanske ?

11. steffe

steffe Friends of KS

Ursäkta att jag använder din tråd @Andreas P men jag behöver också hjälp med en omega och kände att en ny tråd kanske är onödig.

Så, till min fråga. Fick denna i ett byte, vet ni när den är ifrån? 60-tal?
    IMG_0009.JPG IMG_0006.JPG IMG_0008.JPG

12. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Omega geneve . 601 verk skulle jag tippa ? 70-talet .Ej original krona . Annars ser den okej ut .Referens 135.070 ?

13. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Måste man behålla en klocka bara för att den ägts av morfar?

plattfot gillar detta.
  14. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Klart att man inte måste . Var och en gör som dom vill .

15. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Bra. Fick dock ett annat intryck av din kommentar.