• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gammal seamaster

Jonte73

Audemars
Tjena vad tror ni om denna ?
Vilken modell , går den att rädda ?
Blir kvar oavsett då den har stort affektionsvärde.
image.jpg
 

Jonte73

Audemars
Tackar, blir service till att börja med.
Och få se hur mycket renovering det blir av tavlan.
Vilken modell är det ?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag skulle levt med den som den är. Bara servat verket. Gillar den verkligen och det är grymt att den är ett arv :)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Personligen klarar jag inte av en ommålad tavla men där tycker folk olika. Tror en rengöring av boett, lite puts på glas, service av verk och ett fint band gör den jättefin.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Texten är ju redan delvis bortnött och patinan är så omfattande att den ger ett skadat intryck. Så jag röstar för att tvätta bort cellulosalacken och en radiumsanering (det är väl en sådan tavla?) samt återställning av texten (ny text). Jag tror att din mormor skulle uppskatta att se klockan "som när det begav sig". :)

McGyver har en del trådar med lyckade taveltvättar.
 

Jonte73

Audemars
Är kluven, den får ligga till sig ett tag.

Men vet någon vart jag kan vända mig för en helrenovering med ommålning av tavlan, finns det nya tavlor att klämma dit ?
 
Topp