• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gammal Seiko, hjälp! hjälp

Hej alla klocksnackare! Hittade pappas gamla seiko han fick när han fyllde 12år.
Har ingen aning om vad det är för modell så är det nån som känner igen den för man mer än gärna säga till.
Iaf, som ni ser på bilderna jag postade är klockan bara fäst med stållänk på en sida. Klockan går heller inte då jag inte ens är säker på att den nångonsin varit på service. Tycker att det hade varit kul att fixa den, dvs kanske slipa galset, sätta fast länken och serva den.
När jag gjorde lite research hittade jag att seiko klockor inte servas i svergie?? Stämmer det? Speciellt inte äldre som denna.
Är det nån som på ett smidigt sätt kan förklara hur service går till (om ens möjligt) så hojta till!
Ha det bra!
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    89.8 KB · Visningar: 201
  • image.jpeg
    image.jpeg
    87.2 KB · Visningar: 201
  • image.jpeg
    image.jpeg
    87.1 KB · Visningar: 191
  • image.jpeg
    image.jpeg
    72.3 KB · Visningar: 199
  • image.jpeg
    image.jpeg
    55.2 KB · Visningar: 185
  • image.jpeg
    image.jpeg
    84.3 KB · Visningar: 189

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
1: Stift till bandet är ju lätt fixat.
2: Klart det går att serva SEIKO i Sverige, jag hade gett den till en forumräv.
3: Fasettglas lät vara extremt jobbigt att slipa men det går att köpa nya, lite dyrt tyvärr.
 
Topp