För att hålla sig till ämnet här så tycker jag detta är rätt så glasklart. Att AD samlar på sig dinkor är ju knappast för att kunden ska betala frakten om ni läser Sinns info angående garanti. Jag kan omöjligt se hur AD gör rätt i detta fall om vi läser trådstartarens text och sen nedan stycke från Sinns hemsida.
https://www.sinn.de/en/Customer_Service.htm
För att avsluta så hävdar jag ingen universiell rätt för kunder när det gäller garanti. Känner mig dock rätt så säker på att en garanti är något som tillverkaren definierar och erbjuder. Garantin blir mao ett avtal som de förbinder sig att följa. De absolut flesta tillverkare erbjuder en tillverkargaranti som följer med produkten och inte köparen. Det är det enda jag säger och ska vi vränga på ord så kan jag också fakturera varje påbörjad timme. Jag tar dock mer än 1300 + moms om jag ska vara tvungen att älta garanti på internet.
https://www.sinn.de/en/Customer_Service.htm
Does your Sinn watch need an inspection, repair, retrofitting or reconditioning?
Our international partners generally offer on-site service. However, should they be unable to provide a certain service, they will organise the safe dispatch and return of the Sinn watch to our manufactory in Germany. Please be aware that our partners will wait until they have a sufficient number of Sinn watches before they post a shipment, in order to keep transport costs and customs duties to a minimum. This will increase the processing time.
It is possible as well to drop your Sinn watch off directly at our customer services office in Frankfurt am Main, Germany. If possible, please use our order form for this. Please make a note of our opening times. In Germany you can also leave your Sinn watch with one of our authorised dealers.
Alternatively, you can send your Sinn watch to us directly. You will be required to cover the postage costs for the delivery and return shipment, which vary depending on the country. To do this, please follow these instructions:
...
För att avsluta så hävdar jag ingen universiell rätt för kunder när det gäller garanti. Känner mig dock rätt så säker på att en garanti är något som tillverkaren definierar och erbjuder. Garantin blir mao ett avtal som de förbinder sig att följa. De absolut flesta tillverkare erbjuder en tillverkargaranti som följer med produkten och inte köparen. Det är det enda jag säger och ska vi vränga på ord så kan jag också fakturera varje påbörjad timme. Jag tar dock mer än 1300 + moms om jag ska vara tvungen att älta garanti på internet.