Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

garanti på orient!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Lindroos, 20 februari 2015.

1. Lindroos
    Trådstartare

Lindroos Torpare

Hej !

Skaffade en Orient EM65001B för ca 1 år sedan och varit väldigt nöjd med klockan. Nu har den tyvärr helt plötsligt slutat att fungera (står helt still) och då jag kontaktar siten där jag köpte den så får jag följande svar angående garantin:

"You have 2 years warranty from date of purchase,
    but after 6 months You have to prove that the fault has been present at the time of purchase."

Är detta normal praxsis inom klockvärden ??
    Då det inte är en dyr klocka så kanske det är bättre att skaffa en helt ny ???

Fundersam!

2. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Om det är urverket som sackat ihop kan du nog hävda att det berodde på ett dolt fel :) Det är inte normalt bland de dyrare märkena, de fixar i princip no questions asked inom garantitiden. Men var har du köpt klockan (antar att det inte var Orient som du kontaktade)?

3. CarlV

CarlV Stadsbo

Från:
    Höganäs
    Inte i Sverige! Vad som gäller utomlands vet jag inte!

4. Lindroos
    Trådstartare

Lindroos Torpare

Klockan är köpt på www.orientuhren.de

vet inte vad som är fel men. urverket kanske...

5. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Jag tror inte KKöpL blir tillämplig då säljaren är utomlands, men jag är osäker! Ping Guskleto

6. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Troligtvis är det urverket som har knasat, och då kan du hävda fel från fabriken :)

7. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Instämmer med dig.

Edit: för att vara tydlig, den blir inte tillämplig.

8. CarlV

CarlV Stadsbo

Från:
    Höganäs
    Detta är kopierat ifrån deras hemsida. Enligt solklart 12m garanti!

Warranty
    Make a written request, in their own interest to complain of obvious defects within two weeks of receiving the goods. We grant the statutory international warranty period of 12 months.
    We are not liable for defects that have arisen due to incorrect handling or by outside influences.
    Should it be necessary, will be exchanged for the goods. A right to change or decrease is first excluded. If the deficiency is not remedied within a reasonable time, highlight the choice between price reduction and rescission of the sale contract

9. Lindroos
    Trådstartare

Lindroos Torpare

Ok, kanon bra !

tack för all bra input :)

Mårtenssons ur Brookfield