• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

garanti på orient!

Lindroos

Breitling
Hej !

Skaffade en Orient EM65001B för ca 1 år sedan och varit väldigt nöjd med klockan. Nu har den tyvärr helt plötsligt slutat att fungera (står helt still) och då jag kontaktar siten där jag köpte den så får jag följande svar angående garantin:

"You have 2 years warranty from date of purchase,
but after 6 months You have to prove that the fault has been present at the time of purchase."

Är detta normal praxsis inom klockvärden ??
Då det inte är en dyr klocka så kanske det är bättre att skaffa en helt ny ???


Fundersam!
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Om det är urverket som sackat ihop kan du nog hävda att det berodde på ett dolt fel :) Det är inte normalt bland de dyrare märkena, de fixar i princip no questions asked inom garantitiden. Men var har du köpt klockan (antar att det inte var Orient som du kontaktade)?
 

CarlV

Cartier
Detta är kopierat ifrån deras hemsida. Enligt solklart 12m garanti!

Warranty
Make a written request, in their own interest to complain of obvious defects within two weeks of receiving the goods. We grant the statutory international warranty period of 12 months.
We are not liable for defects that have arisen due to incorrect handling or by outside influences.
Should it be necessary, will be exchanged for the goods. A right to change or decrease is first excluded. If the deficiency is not remedied within a reasonable time, highlight the choice between price reduction and rescission of the sale contract
 
Topp