• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Garanti på rolex

Compiss

Patek
2-Faktor
Kort fråga....

Gäller garantin på en Rolex om cert saknas? Förutsatt att klockan ej är äldre än två år.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Är nog tyvärr inne på Silverminkens mening här…utan cert blir det riktigt svårt.
Kontakta Rolex huvudkontor och se om de kan spåra klockan.
Vet dock inte om de tillhandahåller tjänster som det.
 

16610

Patek
2-Faktor
Bra fråga. Jag tror inte heller det gäller som ovan nämt. Isf samma butik och kvitto. Någon som råkat ut för det som kan berätta tro?
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Utan cert eller kvitto så blir det i stort sett omöjligt att bevisa att klockan är yngre än två år pga av att Rolex numer enbart använder random serienummer och mig veterligen är det bara Rolex själva som har kolla på dessa. Men som vissa har skrivit, om man vet var klockan är inköpt så KANSKE man kan få hjälp.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Rolex har ju vrålkoll på sina klockor, när de är sålda, servade... Under förutsättning att det skett via AD eller RSC.

Ring Rob och kolla hur de resonerar. Ping ROB-1832.

A
 

Ricrob

Patek
T.ex. Rob lägger ju in en som kund i deras dataregister vid köp och de kan lätt som en plätt även ta fram en kopia på köp/service över disk, så mitt svar blir; Det beror på var klockan är inhandlad.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Det går inte att kontakta Rolex för ett nytt cert va?

Om ett cert är borta går det att på något sätt få ett igen?
 
D

delegeferenda

Guest
Hur lyckas man egentligen slarva bort så många certifikat, kvitton, boxar och manualer? Alltså jag syftar inte på TS utan allmänt, då det ibland verkar höra ovanligheten till att få full set. Speciellt när klockan också bara är några år gammal? Det är ju knappast jätteovanligt att det saknas.
 

san

Cartier
2-Faktor
Hur lyckas man egentligen slarva bort så många certifikat, kvitton, boxar och manualer? Alltså jag syftar inte på TS utan allmänt, då det ibland verkar höra ovanligheten till att få full set. Speciellt när klockan också bara är några år gammal? Det är ju knappast jätteovanligt att det saknas.

Det enkla svaret är väl att man inte gör det, utan att klockan på ett eller annat sätt hamnat på villovägar.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Så här:
Du köper en klocka under en resa. Packar ner klockans tillhörigheter, box,cert osv i resväskan. Tar din nya klocka på armen.
På Arlanda inväntar du väskan som aldrig kommer.....
 
D

delegeferenda

Guest
Det enkla svaret är väl att man inte gör det, utan att klockan på ett eller annat sätt hamnat på villovägar.

Jag tycker att det är väldigt skumt, för att ge en viss hint åt replicatråden. Förstår när det gäller vintageklockor med flera tiotals år på nacken.
 
Topp