Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Garanti vid batteribyte?

Diskussion i 'Diskussion' startad av mouqvist, 2 mars 2015.

1. Tänkte ev köpa en 100m WR klocka (begagnad Breitling från 2009) på Chrono24
    Säljaren kan ge mig garanti på funktionerna, dock ej på vattentäthet de han inte är AD
    Jag undrar om det går att lämna klockan hos svensk AD för att få batteriet bytt samt klockan trycktestad och få garanti på det då? Går det att göra likadant med verket (typ de kollar att allt är ok för en mindre peng och lämnar garanti nåt år)?

2. Sullstrom

Sullstrom Friends of KS

Från:
    Västerås
    Det bästa du kan göra är att trycktesta klockan hos en urmakare. Är den tät är det bara att tuta och köra ett år annars får du väl lämna in den för en täthetsservice. Vid en trycktestning lämnas vad jag vet ingen garanti. Det borde det dock göras vid en täthetsservice. Ring till din närmsta Bretling AD och hör vad de säger! :)

jabla gillar detta.
  3. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Har för mig att det vid täthetsservice hos AD lämnas ett års garanti på täthet. Men ring dem och kolla.

China gillar detta.
  4. Tack för tipsen, tänkte inte på att man ju bör byta packningarna, duh!

Mårtenssons ur Brookfield