• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Garanti vid batteribyte?

mouqvist

Rolex
Tänkte ev köpa en 100m WR klocka (begagnad Breitling från 2009) på Chrono24
Säljaren kan ge mig garanti på funktionerna, dock ej på vattentäthet de han inte är AD
Jag undrar om det går att lämna klockan hos svensk AD för att få batteriet bytt samt klockan trycktestad och få garanti på det då? Går det att göra likadant med verket (typ de kollar att allt är ok för en mindre peng och lämnar garanti nåt år)?
 

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
Det bästa du kan göra är att trycktesta klockan hos en urmakare. Är den tät är det bara att tuta och köra ett år annars får du väl lämna in den för en täthetsservice. Vid en trycktestning lämnas vad jag vet ingen garanti. Det borde det dock göras vid en täthetsservice. Ring till din närmsta Bretling AD och hör vad de säger! :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Tänkte ev köpa en 100m WR klocka (begagnad Breitling från 2009) på Chrono24
Säljaren kan ge mig garanti på funktionerna, dock ej på vattentäthet de han inte är AD
Jag undrar om det går att lämna klockan hos svensk AD för att få batteriet bytt samt klockan trycktestad och få garanti på det då? Går det att göra likadant med verket (typ de kollar att allt är ok för en mindre peng och lämnar garanti nåt år)?

Har för mig att det vid täthetsservice hos AD lämnas ett års garanti på täthet. Men ring dem och kolla.
 
Topp