Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Garantibevis?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Pewe, 13 december 2015.

1. Pewe
    Trådstartare

Pewe Torpare

Hej,
    Budade just högst på en nätauktion på en Tag Heuer ny i box med "alla" papper. Instruktionsbok och garantibevis. Behöver garantibeviset vara stämplat av en AD för att gälla? Har mailat auktionsförrättaren innan budgivning och han säger att det är en känd svensk AD men har inte fått se baksidan på garantibeviset. Behöver jag det? Är helt novis och hoppas ni ursäktar kanske dumma frågor.

2. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Jag är också ny här men har läst diskussioner i andra trådar angående stämplar på garantikorten och har fått uppfattningen att de har stor betydelse.

Pewe gillar detta.
  3. Pewe
    Trådstartare

Pewe Torpare

Ok,
    Reservationspriset uppnåddes ej men jag är först på bollen imorgon om man säger så och tänkte bara att det vore bra att veta inför slutförhandling. Mao ingen stämpel = betydligt sämre andrahandsvärde.

4. MJ24

MJ24 Friends of KS

Ja, det skall vara stämplat.

Pewe gillar detta.
  5. Pewe
    Trådstartare

Pewe Torpare

Så ett auktionskvitto med härledning till den aktuella AD:n funkar dåligt?

6. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Du går ju via en AD för att hävda din märkesgaranti, är inte garantikortet korrekt ifyllt så kan inte garantin styrkas. Så ja, garantikortet ska vara korrekt ifyllt för att garantin ska hjälpa.

Säger auktionsfirman att klockan säljs med cert och är såld av AD så vore det väldigt konstigt om certet inte var korrekt ifyllt.

Spencer och Pewe gillar detta.
  7. Pewe
    Trådstartare

Pewe Torpare

Ja min inställning är att om det är bilder på ett fullset med bilder som visar på garantikort och även texten säger det så förutsätter man att garantin gäller och om det i så fall innebär att det skall vara ifyllt och inte är det så känns det som att de bluffat. Tack så mycket för info :)

yonsson gillar detta.
  8. MJ24

MJ24 Friends of KS

Ja, som @yonsson säger ovan, det räcker nog inte för att du skall kunna hävda garanti mot en återförsäljare.

Pewe gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield