• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Garantibevis?

Pewe

Omega
Hej,
Budade just högst på en nätauktion på en Tag Heuer ny i box med "alla" papper. Instruktionsbok och garantibevis. Behöver garantibeviset vara stämplat av en AD för att gälla? Har mailat auktionsförrättaren innan budgivning och han säger att det är en känd svensk AD men har inte fått se baksidan på garantibeviset. Behöver jag det? Är helt novis och hoppas ni ursäktar kanske dumma frågor.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag är också ny här men har läst diskussioner i andra trådar angående stämplar på garantikorten och har fått uppfattningen att de har stor betydelse.
 

Pewe

Omega
Ok,
Reservationspriset uppnåddes ej men jag är först på bollen imorgon om man säger så och tänkte bara att det vore bra att veta inför slutförhandling. Mao ingen stämpel = betydligt sämre andrahandsvärde.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så ett auktionskvitto med härledning till den aktuella AD:n funkar dåligt?
Du går ju via en AD för att hävda din märkesgaranti, är inte garantikortet korrekt ifyllt så kan inte garantin styrkas. Så ja, garantikortet ska vara korrekt ifyllt för att garantin ska hjälpa.

Säger auktionsfirman att klockan säljs med cert och är såld av AD så vore det väldigt konstigt om certet inte var korrekt ifyllt.
 

Pewe

Omega
Ja min inställning är att om det är bilder på ett fullset med bilder som visar på garantikort och även texten säger det så förutsätter man att garantin gäller och om det i så fall innebär att det skall vara ifyllt och inte är det så känns det som att de bluffat. Tack så mycket för info :)
 
Topp