• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Garderobsbygge

Ministern

Founder
2-Faktor
Vi skall samtidigt inte glömma att det var inte så många år sedan en av de större "samlarna" på TTT fick påhälsning och blev av med merparten av sina klockor till ett sexsiffrigt belopp. Känner inte till fallet noggrannare men skall tydligen grundats i att klockor och personuppgifter exponerats på forumet.

Maximal otur men jag tror inte att en klapp på axeln och ett "slappna av" är så tröstande i det läget.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Vad jag vet så blåstes det där upp på TTT. Han dementera det vad jag kommer ihåg. Snarare ett vanligt inbrott där tjuvarna hade extra tur.
 

Whedda

Rolex
Vad jag vet så blåstes det där upp på TTT. Han dementera det vad jag kommer ihåg. Snarare ett vanligt inbrott där tjuvarna hade extra tur.

Det är möjligt att det var så. Blir lätt att den typen av historier förändras med tiden. Är som sagt inte tillräckligt insatt i fallet men menar bara att det hade kunnat förhindras genom bankfack.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Goodone

Omega
yja3yma6.jpg

Självklart kassaskåp! Känns det ändå otryggt så går det ofta lätt att bygga in skåpet i någon vägg. Då blir dom ju osynliga :)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Haft byggstopp under jul&nyår efter beslut av basen (läs frugan). Har dock inte kommit fram till någon bra lösning än, så jag kör på klocklåda tills jag kommer på en lösning jag är nöjd med.
 
Topp