• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gauss battle

par

Patek
2-Faktor
Såg bilden på trf så stal den om ni nu missat den:)
attachment.php


Vad väljer ni?
 
Porrigt! Milgaussen är klassisk, men ATn har snyggare tavla!
Kommer inte riktigt överens med getinglooken på sekundvisaren, men har iof bara sett den på bild..
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hoo, hoo, here is a worthy battle!!
I de flesta fall då man jämför Rolex mot Omega så vinner Rolex, i alla fall enligt min åsikt. Men i denna battle....Fan vet om inte Omegan är lite vassare...
 

jabla

Sarlacc
Rolex design har ju visat sig hålla i längden, osäker på vad man kommer att tycka om Omegan när det gått några år.
 

Mr Chance

Kalmar
Väljer ingen av dem. Omegan går bort för att, tja det är ju en Omega ;). Och Millgausen därför att jag tycker den är ful.

Imho.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Väljer ingen av dem. Omegan går bort för att, tja det är ju en Omega ;). Och Millgausen därför att jag tycker den är ful.

Imho.

Nä, nu tycker jag att du är kategorisk. Båda är klockor som större delen av befolkningen aldrig skulle tänka sig att lägga så mycket pengar på som vi klocknördar kan tänka oss. Och båda är mekaniska mästerverk som man har lagt ner mycket tid och pengar på att få så bra som möjligt. Att avfärda båda för att den ena har fel märke och den andra är ful (enligt din måttstock) är att göra det enkelt för sig. Båda är fantastiska klockor. Ska du avfärda dem rakt av så tycker jag att de förtjänar en bättre motivation.
 
  • Like
Reactions: par

wundlander

I know I look great in my Mustache
Omegan vinner min gunst. Väldigt fin även om sekundvisaren kanske är väl festlig och kanske förtar skönheten i längden.
 

Mr Chance

Kalmar
Nä, nu tycker jag att du är kategorisk. Båda är klockor som större delen av befolkningen aldrig skulle tänka sig att lägga så mycket pengar på som vi klocknördar kan tänka oss. Och båda är mekaniska mästerverk som man har lagt ner mycket tid och pengar på att få så bra som möjligt. Att avfärda båda för att den ena har fel märke och den andra är ful (enligt din måttstock) är att göra det enkelt för sig. Båda är fantastiska klockor. Ska du avfärda dem rakt av så tycker jag att de förtjänar en bättre motivation.

Varför köpa (eller välja) en klocka som jag inte gillar?
 
Topp