• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Generella & specifika tankar kring svart

Funkar svart?


  • Totala väljare
    55

Fiffi

Omega
2-Faktor
Pvd klockor är cool om det är orginal .. moddning har aldrig varit min grej.
Har en helsvart sjöö-sandström kronograf som dessvärrde kan vara svår att läsa av då de vita indexen försvinner i allt svart.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Kul första inlägg! Fast jag ser att du har varit med ett tag.

Finns en härlig svart Bell & Ross kronograf i klassisk stil, men svart. Den gillar jag. Tycker också att IWCs Porsche Design, särskilt kompassklockan, från åttiotalet är skön i sin stil.

A
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Svarta keramiska klockor är så jäkla nice. Det blir brutalt på något sätt. Men visst, det krävs såklart en balans mellan boett, tavla o rem.
 

Bolio

Panerai
Kan tycka att vissa blir lite för svarta. De som ts har som exempel funkar absolut samt en del Rolex dock inte alla. Vad jag absolut kan tänka mig är TT med PVD/DLC. Ber på förhand om ursäkt för de bedrövligt skurna bilderna nedan men eftersom jag stulit dem på nätet ville jag ta bort firma namnet och då blev det såhär när man är helt kass på datorer. Men jag hoppas ni får en uppfattning om vad jag menar.

TTsvart.jpg
TTsvart1.jpg
TTsvart2.jpg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Svarta keramiska klockor gillar jag, titta bara på Tudor black shield eller Omega dark side of the moon. Har du bara sett de på bild så sök upp en butik som har någon innen för de är grymma i verkligheten.
PVD har jag aldrig gillat för det ser så billiga och plastiga ut. Men tycker man det är snyggt så kör på det, även om jag personligen tycker det är att förstöra en Rolex om man plastar in den.
 

JayJay

Rolex
Generellt gillar jag inte svarta boetter MEN skulle kunna tänka mig en hel keramikare från Rado. Dels för att jag har ett allmänt gott öga till märket och dels för att jag har fått för mig att dom var först med helt keramiska boetter. Dock osäker på det, ngn som kan bekräfta?

Vad gäller klockorna som TS visar så går jag inte igång det minsta på dem.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Jag har extremt svårt för PVD och DLC, mest för att hur tåligt det än må vara, så är det fortfarande stål under.
En stadig repa eller ding syns.
Keramik kan jag absolut tänka mig, såsom Omega Dark side of the moon. Vansinnigt snygg och välgjord.

För den som gillar guld och keramik i kombo så finns ju denna :hungry:

Ulysse-Nardin-Marine-Gold-Ceramic-side.jpg
 
Topp