Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Geneve - klockmåsten?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jonas_, 5 augusti 2014.

1. Jonas_
    Trådstartare

Jonas_ Friends of KS

Hej!

Är det nån som har några bra tips på klockmåsten i Geneve? Åker dit i dag och stannar några dagar. Vintagebutiker?

Tpf!

/Jonas

2. B1884

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Jag hade iallafall tagit en sväng förbi Pateks musem. :)

Att dessutom besöka olika märkens flagship-stores känns som en rolig upplevelse.

Jonas_ gillar detta.
  3. martinba

martinba Torpare

Bra läge att göra ett första inlägg då jag själv hade vägarna förbi Geneve förra veckan.

Jag passade själv på att kika in på Patek Phillippe museet och kan säga att det är definitivt värt ett besök om man är intresserad av klockor.

Även om jag själv hade gått dit om det bara fanns Patek Phillippe så var jag glatt överraskad av att 50% av hela museet snarare vad äldre klockor samt hur de har sett ut genom tiden. (riktigt avancerade ur från så tidigt som 1600-talet)

Utöver det finns det ju mängder av klockbutiker precis överallt så man kan gå och dregla en hel dag om man har tid!

Vacheron Constantins The Maison har jag hört/läst ska vara ett trevligt ställe att besöka också men hade själv aldrig tiden att gå dit.

Jonas_ och Galaxxy gillar detta.
  4. garfield

garfield Friends of KS

Rue de Mont-Blanc från stationen till sjön. Klock nirvana!

Jonas_ gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield