• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det har varit en hektiskt tid de senaste veckorna. Min Patek Philippe Nautilus 5711 i stål fick lämna.

image.jpeg


En klocka som jag faktiskt trodde att jag skulle behålla länge då det är en löjligt bra klocka. Istället fick jag tillfälle att bekanta mig med en 118206, dvs en Rolex Daydate i platina. Detta blev dock en kort bekantskap då jag ganska snabbt kände att den var lite för liten för mig och jag började mer och mer sakna min 5711. :confused:

image.jpeg


Så i slutet av förra veckan fick jag ett ryck och bestämde mig för hur min trippel ska se ut och att två klockor skulle få lämna. Nu sitter jag här nöjd som få. :D

Får jag lov att presentera min nya "Genta dubbel":

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


Audemars Piguet Royal Oak

Referensnr: 15202ST.OO.1240ST.01
Kaliber: Calibre 2121
Urverk: Automatiskt
Boett: Rostfritt stål
Urtavla: Blå
Glas: Safirglas
Armband: Länk i Rostfritt stål
Mått: 39 mm
Vattentät till: 5 ATM (50 meter)


Patek Philippe Nautilus

Referensnr: 5711/1R-001
Kaliber: Calibre 324 S C
Urverk: Automatiskt
Boett: Roséguld
Urtavla: Brun
Glas: Safirglas
Armband: Länk i roséguld
Mått: 40 mm
Vattentät till: 120 meter


PS. Klockan som fick stanna kvar är min Patek Philippe Aquanaut Traveltime 5164.

image.jpeg

Bara bra klockor kvar då.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Det har varit en hektiskt tid de senaste veckorna. Min Patek Philippe Nautilus 5711 i stål fick lämna.

image.jpeg


En klocka som jag faktiskt trodde att jag skulle behålla länge då det är en löjligt bra klocka. Istället fick jag tillfälle att bekanta mig med en 118206, dvs en Rolex Daydate i platina. Detta blev dock en kort bekantskap då jag ganska snabbt kände att den var lite för liten för mig och jag började mer och mer sakna min 5711. :confused:

image.jpeg


Så i slutet av förra veckan fick jag ett ryck och bestämde mig för hur min trippel ska se ut och att två klockor skulle få lämna. Nu sitter jag här nöjd som få. :D

Får jag lov att presentera min nya "Genta dubbel":

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


Audemars Piguet Royal Oak

Referensnr: 15202ST.OO.1240ST.01
Kaliber: Calibre 2121
Urverk: Automatiskt
Boett: Rostfritt stål
Urtavla: Blå
Glas: Safirglas
Armband: Länk i Rostfritt stål
Mått: 39 mm
Vattentät till: 5 ATM (50 meter)


Patek Philippe Nautilus

Referensnr: 5711/1R-001
Kaliber: Calibre 324 S C
Urverk: Automatiskt
Boett: Roséguld
Urtavla: Brun
Glas: Safirglas
Armband: Länk i roséguld
Mått: 40 mm
Vattentät till: 120 meter


PS. Klockan som fick stanna kvar är min Patek Philippe Aquanaut Traveltime 5164.

image.jpeg
Känns som om du kan pensionera dig från flippandet nu. Stort grattis! Fantastiskt samling!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Grym trio, bara lyfta hatten.
Kan det bli bättre?

Självklart så kan det bli bättre men jag är nöjd för tillfället. :)

:woot: :woot: :woot:
Du kan logga ut nu och göra något annat. Du är färdig.

Ja jag får fundera på det. Hade åtminstone varit bra för plånboken.

Helt galet! Grattis!!

Edit: du har nu vunnit KS! :cigar:

Tack! :) Men det är ingen tävling och det finns allt flera som sitter på "värre" klockor men jag är nöjd. ;)

Detta som kallas radhustrio? :D

Ja jag tror det. :D
 
Topp