• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Genuine Rubber Strap – Vad är detta för trams?

Xaero

Omega
Hej! Satt och tittade lite på de nya INOX från Victorinox för jag var lite sugen på en snygg beater. Och dessa skall tydligen verkligen tåla rå hantering. När jag tittade på specifikationerna så ser jag att det står "Genuine Rubber Strap" (se bild nedan). Vad är nu detta för trams? "Genuine Rubber"? Sedan när blev gummi ett så exklusivt material att det finns fejk-gummi? Jag tycker tillverkarna slänger sig hårt med superlativen i marknadsföringen nu för tiden! Vad tycker ni?
 

Bilagor

  • INOX.jpg
    INOX.jpg
    109.1 KB · Visningar: 223

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Visste inte ens att det finns "konstgummi". Hur framställs det?
Precis som morrism säger - det är plast inblandat i konstgummi. Naturgummi, eller rågummi är gulvitt och blir svart då man blandar i kimrök och kolämnen. Ska ha en lite rökig doft. Därför sätter många till vanilj så att det doftar mumma :)


Skickat från iPhone
 

mouqvist

Rolex
Band i naturgummi åldras så mycket bättre än silikon eller plast som blir sega och går av
Har själv ett Hirsch Pure band i naturgummi vars yta har blivit lite blankt men som håller måttet än idag efter ett helt års användning. Jag kan fortfarande böja, vrida det hur hårt som helst, det går inte av. Så skillnad är det.
 
Topp