Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Genuine Rubber Strap – Vad är detta för trams?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Xaero, 30 september 2014.

1. Xaero
    Trådstartare

Xaero Bonde

Hej! Satt och tittade lite på de nya INOX från Victorinox för jag var lite sugen på en snygg beater. Och dessa skall tydligen verkligen tåla rå hantering. När jag tittade på specifikationerna så ser jag att det står "Genuine Rubber Strap" (se bild nedan). Vad är nu detta för trams? "Genuine Rubber"? Sedan när blev gummi ett så exklusivt material att det finns fejk-gummi? Jag tycker tillverkarna slänger sig hårt med superlativen i marknadsföringen nu för tiden! Vad tycker ni?

Bifogade filer:

• INOX.jpg
      INOX.jpg
      Filstorlek:
      485,2 KB
      Visningar:
      202
  2. egbert

egbert Friends of KS

Med det borde de mena äkta gummi (från gummiträdet), till skillnad från syntetiska "gummin".
    Så jag tycker att det är relevant.

Rozzy, David, Wii och 1 annan gillar detta.
  3. naggge

naggge Friends of KS

Det handlar säkert om naturgummi istället för exempelvis silikon eller plast som är ganska vanligt.

DrDre, Rozzy och David gillar detta.
  4. cheepo63

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Luktar det vanilj så är det bra skit

Denke, xHenke och wundlander gillar detta.
  5. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Stor skillnad på komfort mellan genuint natiur och konst- gummi.

Wii gillar detta.
  6. Xaero
    Trådstartare

Xaero Bonde

Visste inte ens att det finns "konstgummi". Hur framställs det?

7. morrism

morrism Friends of KS

På samma sätt som kondomer :)

Haha, latex är tydligen ett naturmaterial också, fail.
    Konstgjort gummi framställs som plaster.

8. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Precis som morrism säger - det är plast inblandat i konstgummi. Naturgummi, eller rågummi är gulvitt och blir svart då man blandar i kimrök och kolämnen. Ska ha en lite rökig doft. Därför sätter många till vanilj så att det doftar mumma :)

Skickat från iPhone

morrism gillar detta.
  9. Band i naturgummi åldras så mycket bättre än silikon eller plast som blir sega och går av
    Har själv ett Hirsch Pure band i naturgummi vars yta har blivit lite blankt men som håller måttet än idag efter ett helt års användning. Jag kan fortfarande böja, vrida det hur hårt som helst, det går inte av. Så skillnad är det.

NiklasArvid gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield