• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

George Jensen, är det bara skit eller ?

Norra

Panerai
De använder sig av ETA-verk, både de mekaniska och quartzarna (även Sellita). Stilrena, som med nästan allt danskt.
 

Maxim

Cartier
Närmare 20 000kr för denna skapelse. Själv tycker jag den är ful som stryk. För mycket fokus på logotypen Georg Jensen och utrymmet kring subdialsen känns så fel.
3575514_koppel_307_watch_au_chr_le.png
 

Wi

NLA
2-Faktor
Hade istället valt en Jacob Jensen som finns hos klockia..tycker George kostar för mycket
 
Nu vet jag inte riktigt vad som är tanken med att du just valt Georg Jensen. Men enligt erfarenhet så är det inte klockor som är värda sina belopp. Du köper klockan för att det är Georg Jensen. Inget mer än så!

Är det så att du har tänkt sälja den vidare så låt bli. Väldigt väldigt lågt andrahandsvärde och ytterst sällan någon som nappar om inte klockan, mot all förmodan, är i ypperligt bra skick!

Sikta in dig på en billigare Rolle eller bratte är mitt förslag.
 
Håller med om de har bra design och kvalitet.
Enda sättet att förstöra ut en sedelklämma är ju att det hela tiden kommer in fler sedlar än man gör av med och då är det knappast ett problem ;)

+1! Har haft min i typ ett decenium. Min erfarenhet är att när den blivit lite utböjd går det bra att böja tillbaks utan problem - den bara håller!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
image.jpg

Min Jensen. Jag gillar designen extremt mycket, men där kan man ju tycka olika. Det sitter kanske inte de mest intressanta verken i dem, utan mycket riktigt är det designen man pröjsar för. Jag har quartzvarianten, passar mig bra på en daily driver.
Frun har en vivianna, mest för att hon älskar Torun (designern), hennes går inte ens. De har ett bra andrahandsvärde, trots att de inte heller är "värre" ur, men jag gissar att när det gäller damur så smäller design högre än mekanik.
 
Topp