Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Gerald Genta's egna klockor - vad gick snett på ritbordet..?

Diskussion i 'Diskussion' startad av JS, 19 maj 2013.

1. JS
    Trådstartare

JS Friends of KS

Tror de flesta på KS kan hålla med om att Gerald Genta skapat många av världens coolaste klockor (AP RO + PP Nautilus tex).

Men denna herre hade ju även klockor med sitt eget namn på - men om man kör en bildsök på dem så ser de ju ut som någon slagit dem "the ugly stick" hela natten :wideyed: Han verkar för övrigt väldigt förtjust i Musse Pigg och röriga urtavlor.

Vill aboslut inte dissa herr Genta, klockorna har säkert tekniskt sett många finesser och coola komplikationer. Men de känns ljusår från den cleana och tidlösa designen på Royal Oak och Nautilus....

2. TKVF

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Vissa har ju lite roliga designelement. Speciellt när inte visarna går ett varv per Minut.

3. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Han måste varit hög?

4. JS
    Trådstartare

JS Friends of KS

Eller så var han tvungen att vara mer stram i designen hos PP och AP - men ingen som höll tillbaka honom vad gäller de egna kreationerna..? :nailbiting:

5. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Det där är enbart för det inte står AP eller PP på tavlan, hade det stått det, så hade ni hyllat dom. Så märkesblind man kan bli.

Skolläraren, MKRGG och vonhall gillar detta.
  6. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Jo fast de är ju 35 år senare, han hade väl utforskat alla "strama" former vid det laget.... fått lite mer utvecklad smak helt enkelt... :)

7. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Jag är rätt förtjust i en del av hans grejer.

8. MJ24

MJ24 Friends of KS

Dom år i alla fall väldigt speciella, och sticker ut i mängden!;)

9. Norrlänningen

Norrlänningen Präst

Detta mina vänner, ser inte bra ut. :eek:

10. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Troligtvis inte. Alla tillverkare gör någon/några fula klockmodeller. Även Rolex, AP och PP.

11. China

China Guest

Jag tycker nog att t.ex. Royal Oak och Nautilus, känns ganska trista jämfört med mycket av Gentas egen kollektion. Men smaken är som baken...

MKRGG gillar detta.
  12. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Har lite för dålig koll på märket, men fortsatte mr Genata att designa uren efter att företaget såldes? Dvs, är ovan visade ur designade av mr Genta? Jag tycker Gentas designer är intressanta och han har ju gjort en hel del olika modeller till fleratalet tillverkare. Alla är givetvis inte vackra, men denna gillar jag på något lite perverst vis...

13. oscaroscar

oscaroscar Präst

Sannerligen..!

14. carlanton

carlanton Biskop

Jag tror att det rent generellt är ytterst lite i det absoluta toppsegmentet bland klockor som tilltalar gemene man.

15. JS
    Trådstartare

JS Friends of KS

Smaken är naturligtvis som baken.... Vi kan nog komma överens om att han är ganska "bred" i sin formgivning i alla fall, he he

16. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Älskar nummer tre. Försökte få folk igår att förstå hur ball den är men ingen fattade!

MKRGG gillar detta.
  17. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Jag fattar! :cool:

18. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Nix, de är uppriktigt för djävla fula för det :)

Mårtenssons ur Brookfield