Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

GF ladder bracelet - var och till vilket pris?

Diskussion i 'Vintage' startad av frere, 14 augusti 2014.

1. frere
    Trådstartare

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Zenithen som Donkii länkade i auktionstråden igår fick mig att tänka på den här gamla katalogbilden:
    Och eftersom jag efter moget övervägande tänkte behålla min favoritkronograf, funderar jag nu plötsligt på att kosta på den en originallänk. Tänkte att den skulle få bli lika fulsnyggt cool som A277:an är ovan.

Zeniths och movados länkar är dock ett otyg att få klarhet i - typ som rolex fast med färre överintresserade nördar att fråga? - men det rör sig iaf om en gay frere-länk, möjligen med ZF-endlinks. Jag har kollat runt lite och hittar en kille i England som har en ute till försäljning, dock för 5000 kr. Vilket spontant känns dyrt? Någon som har koll på prisbilden och tips på vart jag ska leta? Eller rentav har en länk i skrotlådan?:)

Icaras, Gummo, yonsson och 2 andra gillar detta.
  2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    En ny Zenithlänk från AD kostar ju 10' till el primeron, så 5 lät ju inte så vansinnigt dyrt.
    Grymt coola är de oavsett.

3. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Skulle nog säga att 5k är nånstans i trakterna du får betala då det som du själv poängterar inte är särskilt enkla att nosa upp.. Ska kolla med en herre i Frankrike om han kan vara behjälplig. Återkommer :)

Icaras, Mr_Jonas, yonsson och 2 andra gillar detta.
  4. MacRulez4ever

MacRulez4ever Biskop

Letar också en gf länk till min a384, så hittar ni bra original länkar så kanske man kan få hjälp :)

5. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Håll koll på beggade defy's, ibland sitter det ladder-bracelet på. Dessa kan fås för 3-4k och om du inte känner för att behålla klockan kan du flippa den vidare utan länk. Detta borde ge ett pris på ett ladder för 1-2k.

Edit: någon som vet vad det är för bredd mellan luggarna på primero/defy?

6. MacRulez4ever

MacRulez4ever Biskop

Sant men problemet är end länkarna ...

El Primeron a384 har 20 lug
    Finns många defy vet ej vilken du syftar på

7. Aurum

Aurum Gubbsnygg

De är så mycket snyggare på band, de tuffa boetterna försvinner med länken på.

8. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
  9. frere
    Trådstartare

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Kolla köp och sälj på omegaforums! Finns även en liten endlink-guide i zenithsektionen där.

Eftersom du brukar ha en bra känsla för bandmatchning kanske det stämmer även den här gången... Sugen på att testa lite nytt, dock.

Aurum gillar detta.