• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ghost Bezel Insert

Kson

Patek
2-Faktor
Screenshot_2017-01-30-19-58-35.png
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det där är dock det sista jag skulle vilja göra med ett nato. Poängen för många i tråden är väl ändå att få en lite blekt look, inte manipulera färgerna så hårt att blått blir brunt/beige :p
Hehe det kan jag förstå...
Nu låg det i lite för länge, hade jag tagit ur det tidigare (nu låg det 2v), så hade färgen behållts men blekts. Dock så är känslan på bandet betydligt bättre nu, mjukt och följsamt som om det använts dagligen i ett par år. :)
Ta et rött nato och kolla det dag för dag så kommer du nog att kunna få en färg som passar.
 

Alligatorn

Cartier
Hehe det kan jag förstå...
Nu låg det i lite för länge, hade jag tagit ur det tidigare (nu låg det 2v), så hade färgen behållts men blekts. Dock så är känslan på bandet betydligt bättre nu, mjukt och följsamt som om det använts dagligen i ett par år. :)
Ta et rött nato och kolla det dag för dag så kommer du nog att kunna få en färg som passar.
Nu har jag inga planer på att bleka något men läst igenom hela den där tråden och citron + sol verkar vara den trevligaste metoden (om det nu blir någon sol i det här landet..:rolleyes:) Men trevligt att det blev mjukt! :D
 
D

Deleted member 4412

Guest
Köpte det nytt o gick bananas:)
Tyckte inte det lämpade sej med ett nytt insert på min gamla 1675!!!
IMG_2898.JPG
 

PerS

Omega
Jag har två (klor)blekta insert till olika klockor, och tycker att de blir ganska lättrepade efter blekning; har någon testat att klarlacka ett blekt insert för att skydda det?
 
Topp