• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gillar Franck Müller

David74

Omega
Ett märke som inte får så mycket uppmärksamhet här är Franck Müller. De har inte någon AD (vad jag vet) i Sverige så det är ju lite svårt att gå och klämma på dem.

Jag gillar dels den här som varit till försäljning ett bra tag på Kaplans (bild därifrån). Den har tyvärr ett armband som är extremt kort och de har inga extra länkbitar.

1207734a41225d6565cfac5672a5d5cc.jpg


http://www.kaplans.se/sv/butiken/vara/999665

Den här, master banker Havanna, som visar tre tidszoner är ju också riktigt fin, kanske i minsta laget för många men funkar på mina spagettiarmar. Borde ju vara något för den internationelle affärsmannen. Tycker den är ett alternativ till JLC Reverso. bild från Kaplans

ae18dd7840b7db2aa0a8f53a8c8efb32.jpg


http://www.kaplans.se/sv/butiken/vara/339111

Master Bankern har jag varit inne och fingrat på några gånger men med tanke på hur länge de här verkar bli liggande så tror jag att de är väldigt svårflippade. Vad tycker ni?
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag håller med dig att det säkert är svårt att flippa dessa i Sverige. Jag diggar FMs tavlor, särskilt de svarta. Om jag någon gång är i en ekonomisk situation där jag kan förlora dessa pengar utan att blinka kommer jag köpa mig en :)
 

Aron

Omega
förra året när vi var på väg hem från Kroatien med husbil stanna vi en natt i Sinsheim i Tyskland och hade som husbilgrannar två brittiska män som hade varsin Frank Muller, ganska fräcka, liknande den översta i förta inlägget.
Är för övrigt enda gången jag sett nån live.
 

Brogren

Cartier
En gammal arbetskamrat hade en Crazy Hours. Fingerade lite på den men i mina ögon är deras klockor inget alternativ till Reverso på grund av storleken och höjden.
Men Crazy Hours var helt klart jävligt cool.

1000w
 
Topp