• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Girard-Perregaux “Nya” Sea Hawk...

...vad tycker ni?

Jag tycker den ser cool ut...

http://www.ablogtowatch.com/girard-perregaux-new-sea-hawk-watch-hands-on/

http://oceanictime.blogspot.se/2012/12/girard-perregaux-sea-hawk.html


Girard-Perregaux%2BSea%2BHawk%2B01.jpg


Girard-Perregaux%2BSea%2BHawk%2B06.jpg


Girard-Perregaux%2BSea%2BHawk%2B03.jpg


Girard-Perregaux%2BSea%2BHawk%2B04.jpg



gp_image.3099163.jpg


gp_image.3099168.jpg


Girard-Perregaux-Sea-and-Chrono-Hawk-watches-14.jpg


Girard-Perregaux-Sea-and-Chrono-Hawk-watches-13.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ser ut som något Oris hade kunnat satt ihop. Inte vidare upphetsande i mina ögon. :(
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Krona kl 4 är skitsmidigt, mycket lättare justera "on the fly"

Gillar ju dessutom GP.

Tror bara det behövs lite inväjning till layouten
 

lejake

Omega
2-Faktor
Riktigt riktigt snygg! GP har ju en hög högstanivå på designen (och rätt låg lägstanivå), men den här var originell i dess positiva bemärkelse!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker nog den är läcker! Satt och dreglade över GP Chronohawk på hondikee.com i
Igår kväll. Är det Rob som säljer dessa i Stockholm så får det bli ett kläm-besök.
/j
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Näää - för stora visare etc... ger ett lite billigt intryck, speciellt med den lilla mätaren vid kl 6
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Så sorgligt att en så klassisk tillverkare idag mest spottar ut skit. Tyvärr länge sedan en av 80-talets hetaste tillverkare gjorde något snyggt..
 
D

Deleted member 1265

Guest
Påminner lite om citizen aqualand. En klocka jag gillar men sannolikt är väl denna betydligt mycket dyrare.
Själv hittar jag inget jag gillar hos GP's aktuella kollektion, tyvärr, då de verkligen har några supercoola klockor i bagaget!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag håller inte med Spencer66 i hans påstående ovan. Girrard Perregaux är fortfarande mästare på klassiska kostymur och även sportklockorna håller HÖG klass.
Här min numera "vintage" Sea Hawk II;
Placeringen av kronan kl 4 gör den riktigt skön att bära och kronan är väl skyddad. Bidrar till den unika designen. Jag var lite nervös innan jag köpte den av klockodile att den skulle vara för "oklassisk" i sin design. Men väl på armen sitter den utseendemässigt som en smäck! Även till storleken (44mm) sitter den riktigt bra då GP rundat bandhornen fint så den sitter på riktigt fint och skönt. Kvalitetskänslan är nog bland det bästa jag upplevt på någon klocka jag klämt på.
_0011750.jpg
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Jag håller inte med Spencer66 i hans påstående ovan. Girrard Perredaux är fortfarande mästare på klassiska kostymur och även sportklockorna håller HÖG klass.
Här min numera "vintage" Sea Hawk II;
Placeringen av kronan kl 4 gör den riktigt skön att bära och kronan är väl skyddad. Bidrar till den unika designen. Jag var lite nervös innan jag köpte den av klockodile att den skulle vara för "oklassisk" i sin design. Men väl på armen sitter den utseendemässigt som en smäck! Även till storleken (44mm) sitter den riktigt bra då GP rundat bandhornen fint så den sitter på riktigt fint och skönt. Kvalitetskänslan är nog bland det bästa jag upplevt på någon klocka jag klämt på.

GP gör kostymare som ingen annan i mitt tycke också!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag håller inte med Spencer66 i hans påstående ovan. Girrard Perregaux är fortfarande mästare på klassiska kostymur och även sportklockorna håller HÖG klass.
Här min numera "vintage" Sea Hawk II;
Placeringen av kronan kl 4 gör den riktigt skön att bära och kronan är väl skyddad. Bidrar till den unika designen. Jag var lite nervös innan jag köpte den av klockodile att den skulle vara för "oklassisk" i sin design. Men väl på armen sitter den utseendemässigt som en smäck! Även till storleken (44mm) sitter den riktigt bra då GP rundat bandhornen fint så den sitter på riktigt fint och skönt. Kvalitetskänslan är nog bland det bästa jag upplevt på någon klocka jag klämt på.
_0011750.jpg

Diskuterar inte komstymur då de flesta ser precis likadana ut och är trista. Klockan ovan ser ut som en mix mellan Tissot SeaStar 1000 och Yachtmaster. Inga favoriter för mig..:wtf:
 
Topp