Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Girard Perregaux Laureato Evo3

Diskussion i 'Recensioner & Köpguider' startad av Chrisse, 18 augusti 2013.

1. Chrisse
    Trådstartare

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Tänkte bara dela med mig av mina initial intryck och tankar om denna klocka.

GP tillhör de gamla rävarna med ett rikt arv, en av de få sanna "haute horlogerie manufactures".
    Grundades 1791 och har under årens lopp levererat innovationer och komplikationer som varit banbrytande.

Finns oerhört mycket intressant att läsa och lära om GP, men lämnar det så Google får arbeta också.

Min klocka, Laureato Evo3 i Titan är en bekväm och lätt klocka, med sitt mjuka gummistrap sitter den superskönt på min handled.
    Det händer mycket på urtavlan, men den är ändå lättläst.
    Den har en fantastisk detaljrikedom under det ar-täckta glaset, inte ofta det tar sådan tid att studera detaljerna som på denna. Det är kraftig lume applicerad på visare och siffror, lyser som en fackla.

Antingen gillar man designen eller så gör man det inte, detta är ändå inte det mest utstickande i designväg GP pumpat ut, det finns en del riktiga monster i GP's sortiment.

Drar med några bilder knäppta i all hast denna Söndagsmorgon.

Lite mobilbilder tagna i farten

Lumen är skön

Naturskön?

Handleden känns skön med denna på

Rozzy, 80talisten, klockodile och 8 andra gillar detta.
  2. Ramlösa

Ramlösa Torpare

Cooool klocka.

Tack för bilder mm :)

Chrisse gillar detta.
  3. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Cool klocka.

Det är bra att vi har dig Chrisse , du vågar köpa coola saker som vi sedan kan få se bilder på.

Chrisse gillar detta.
  4. Chrisse
    Trådstartare

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Tack Skurt :)

Inväntar svar från en handlare i skrivandets stund, kommer snart ytterligare en ganska ovanlig pjäs.

Aquaracer2 gillar detta.
  5. Ovanlig, cool och en kanonrecension!

Chrisse gillar detta.
  6. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Vill man inte pyssla med mördande reklam...kan man ju satsa på att göra grymma klockor i stället, det gör GP tycker jag (också).

Chrisse gillar detta.
  7. par

par Friends of KS

Lumen var nog det häftigaste med klockan, riktigt ballt.

8. Buck Naked

Buck Naked Torpare

Fin GP!!grattis!