• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Girard Perregaux visar upp nygammal dressare

Portofino

Panerai
Girard Perregaux visar upp en av sina nyheter inför Basel på Hodinkee. När deras 1966 först lanserades var den på vettiga 38 mm. Den har sedan även gjorts i en 41 mm variant. Nu visar de upp den igen med en ny guilloché tavla och på vettiga 38 mm. Innanför boetten tickar deras GP03300. Personligen tycker jag att denna definitivt är en konkurrent till de klassiska dressarna från såväl Patek som VC. Pris 16300$.

1424631462872.jpg


1424633474076.png
 
Fint att den har mer vettig storlek, hade gärna fått vara 36 men 38 är ju ljusår bättre än de tidigare 41!

ser riktigt intressant ut, iaf på bild.
 
Trevlig klocka, ställer mig lite tveksam till guilloche-tavlan. Tror tyvärr den kan ge ett lite "billigt" (i brist på bättre uttryck) intryck när man ser klockan IRL. Jag hoppas jag har fel.
 
Topp