• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gissa klockan!

virrooo

Audemars
2-Faktor
Den med röd sekund är en Olma sport sen 50 - tidig 60 skulle jag tro.
Eller menar du den som ligger under läder bandet? Den kan bli kul o se vad det är. Snygg baksida och krona.
Annars den med gummibandet är en Casio eller Citizen digitalare. Gissar på Casio då det är gummi. Citizen brukar väl ha den där sladdriga plåtlänken.
Ser ut som att det smyger en Bamboo länk i botten, kan vara ett bandlås!?
Den med blå tavla är nog en japanare, flexbandet talar för mekanisk, men kan vara en tidig quartz, svårt att bestämma årtal då man inte ser visarna. Gissar på en Seiko från 73, automat med kristallglas! :smug:
Rååläxen är en äkta Just date (inte Datejust) utan datum (naturligtvis) med fina glasdiamanter, länken är lite svårare att artbestämma. :borg:
Funderar på om de vänt den fel, upp o ned?
Klockan i nedre kant är säkert en Timex med stainless steel back från 74.

Så tror jag. Rätta mig om jag har fel, vilket jag inte har... :rolleyes:

Ja just kronografen är en Breitling med Venus 176 från slutet 40... snyggt med svart tavla. Den vill jag gärna se glänsa i vintage tråden sen.
Skulle iofs kunna vara en Pierce också, men nä det är för lite siffror i kanten, och Cr.Suisse är det inte.

Vad vinner jag i första pris? Den sköna LCDn på ödla, eller skruven i botten, eller varför inte burken det låg i, som ett plåster på såren för att jag inte vann den där loten... :rage:;):D

Märks det att man har semester som ägnar sig åt sånt här... nu kaffe, snusbyte o sen badet nästa!
Hahaha, jävlar i min lilla låda! Du hade lite planer för den där högen märker jag! Bra spanat, hoppas du har rätt. Hoppas på att få dem den här veckan :)
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Den där är ju gilt/bronsfärgad i texten, den på mina bilder har ju gul/grön tritium och vit text.

Jo, det är sant. Tog bara första exemplet jag hittade. Finns en uppsjö med olika tillverkare som använder sig av ett landeron-urverk i sina kronografer. Testa googla "landeron black dial" exempelvis. Jag tyckte pushern, bandhornen, markeringarna och siffrorna påminde mycket om en sådan klocka :)
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Väntar med spänning på vad som finns i burken! Om det finns någon med ett fungerande FHF/ST 96-verk och du vill sälja så är det bara att höra av sig! Vilken cliffhanger!
 
Topp