• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gissa lumen!

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
x679ii1.jpg

o_O
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Helt rätt! Jag är imponerad av att du prickade rätt storlek dessutom, eller var den en gissning?
Det är inte min klocka utan min svågers som jag testar. En trevlig bekantskap måste jag säga. Med tanke på det låga andrahandsvärdet så är det en riktigt fin klocka man får för pengarna. Just dom enkla Bulgari Diagono dykarklockorna finns i tre reffar och storlekar, SD38S, SD40S och SD42S, där siffran anger diametern i millimeter. Jag tror att 38mm är klart vanligast. 42mm ser lita annorlunda ut och är klart biffigare och klarar 2000m djup, riktigt cool tycker jag.
SD40S har en bra storlek och sitter väldigt skönt på armen med sitt länkade gummiarmband. Klockan är rätt låg så den känns lite elegantare än andra dykarklockor jag är van vid, trots gummit. Den är lite glassig och skulle nog passa bra på armen nere på Rivieran ;).
Jag träffade Robin Söderling en gång och fick klämma och testa hans helgulds kronograf, en mycket trevlig sak han hade belönat sig själv med direkt efter vunnit en turnering. Bvlgari kan göra fina klockor!
iaeW4UZ.jpg

kGDtfAc.jpg


SD42S; (lånad bild från nätet)
NiFMmbv.jpg


Bulgari Diagono Professional Scuba Flyback (bild från nätet)
BkBtEhW.jpg
 
Helt rätt! Jag är imponerad av att du prickade rätt storlek dessutom, eller var den en gissning?
Det är inte min klocka utan min svågers som jag testar. En trevlig bekantskap måste jag säga. Med tanke på det låga andrahandsvärdet så är det en riktigt fin klocka man får för pengarna. Just dom enkla Bulgari Diagono dykarklockorna finns i tre reffar och storlekar, SD38S, SD40S och SD42S, där siffran anger diametern i millimeter. Jag tror att 38mm är klart vanligast. 42mm ser lita annorlunda ut och är klart biffigare och klarar 2000m djup, riktigt cool tycker jag.
SD40S har en bra storlek och sitter väldigt skönt på armen med sitt länkade gummiarmband. Klockan är rätt låg så den känns lite elegantare än andra dykarklockor jag är van vid, trots gummit. Den är lite glassig och skulle nog passa bra på armen nere på Rivieran ;).
Jag träffade Robin Söderling en gång och fick klämma och testa hans helgulds kronograf, en mycket trevlig sak han hade belönat sig själv med direkt efter vunnit en turnering. Bvlgari kan göra fina klockor!


SD42S; (lånad bild från nätet)

Bulgari Diagono Professional Scuba Flyback (bild från nätet)

Grymt, älskar Bvlgari, min gamla svåger hade 2st, en i Gulguld på gummi och en stål med gummi, stekiga är dom iallafall det länkade gummibandet är riktigt snyggt och gör den lite egen....
 

max

Dancing Queen
Ren chansning, tänkte att du var en sansad man som valde klockor så nära 40mm som möjligt :D

Roligt med lite udda klockor, den är ganska ful på bild (får man säga så?) men vore kul att klämma på dem lite för att få en bättre uppfattning, vissa klockor går ju helt enkelt inte att få till på bild.
 
Topp