• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gissningsleken nyköps-edition

cjperry

Audemars
2-Faktor
Som konstvetare så är jag väldigt intresserad av utforska gamla saker och hitta de attribut som skiljer olika stilar, årtal osv. Jag är också väldigt otålig när jag väntar på nya köp.

Därför tänkte jag att vi skulle ha en gissningstråd för att fördriva väntetiden där vi gissar vad personer har gjort för nyköp utan att få för mycket detaljer.

När man gissat rätt så får någon annan lägga upp en ledtråd till vad de köpt. Det måste inte vara personen som gissat rätt om den personen inte gjort något nyköp.

Här nedan är mitt senaste nyköp, inte särskilt svårt att gissa vad det är, men något att börja med.
Bonuspoäng om man kan märke, referens, urverk och ungefärligt årtal.

nyköp.jpg
 
Senast ändrad:

Warwian

Cartier
Som konstvetare så är jag väldigt intresserad av utforska gamla saker och hitta de attribut som skiljer olika stilar, årtal osv.
Därför tänkte jag att vi skulle ha en gissningstråd där vi gissar vad personer har gjort för nyköp utan att få för mycket detaljer.

När man gissat rätt så får någon annan lägga upp en ledtråd till vad de köpt. Det måste inte vara personen som gissat rätt om den personen inte gjort något nyköp.

Här nedan är mitt senaste nyköp, inte särskilt svårt att gissa vad det är, men något att börja med.
Bonuspoäng om man kan märke, referens, urverk och ungefärligt årtal.

nyköp.jpg
Vi har väl redan en gissningslekstråd för sådant? Varför behövs en till? Konstigt.
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Vi har väl redan en gissningslekstråd för sådant? Varför behövs en till? Konstigt.
Tänkte att man kunde ha en specifikt för nyköp, där man postar vad man köpt innan man fått det så att man har något att göra medan man väntar.

Edit: Nu har jag ändrat lite för att vara mer specifik @Warwian ;)
 
Senast ändrad:
Topp